פייסבוק משיקה מאמרים-מיידיים ב-iPhone

נכון, השאלה הראשונה והמתבקשת היא מה ההבדל בין ה-Instant Article לבין שיתופי מאמרים "רגילים" - והתשובה היא פשוטה: מהירות ● האם יש בעצם משהו שרצינו יותר?

אם אפשר אז במיידי! פייסבוק מזרזת

השבוע החלה סוף סוף פייסבוק (Facebook) להפיץ באופן רשמי את פלטפורמת המאמרים-המיידיים (Instant Article) הכה מדוברת שלה, והפכה אותה לזמינה באופן בלעדי ללקוחות iPhone. כרגע חברו אל המיזם הווירטואלי ברשת החברתית רק מספר קטן של חברות תוכן אמריקניות.

טכנית הייתה למשתמשי ה-iPhone אפשרות גישה למאמרים-מיידיים כבר החל בחודש מאי, אבל בחברה אומרים כי עד היום הייתה זו גרסת בטא ניסיונית שפעלה אצל קבוצת משתמשים נבחרת. מעתה יהיה התוכן זמין ונגיש לכל מי שמחזיק במכשירי iPhone.

בין 14 חברות התוכן שאיתן חתמה פייסבוק על שיתוף פעולה נמצאות החברות המובילות BuzzFeed, NBC, ניו יורק טיימס (New York Time), אטלנטיק (Atlantic), האפינגטון פוסט (Huffington Post) ואחרות. בשבועות הקרובים, כך נמסר מטעם ענקית המדיה החברתית, עומדות להצטרף עוד חברות תוכן רבות ומכובדות לרשימה. בין השאר צוינו כפרטנריות עתידיות שמותיהן של CBS, Gannett, The Onion, Mashable, Rolling Stone, וכן ה-USA Today.

מה בעצם ההבדל?

אז מה בעצם ההבדל בין שיתופי מאמרים "רגילים" בפייסבוק לבין המאמרים-המיידיים ? מהירות. שלא כמו בשיתוף קישורים למאמרים אחרים, שבהם זמן הטעינה ארוך מאוד (הארוך ביותר מבין פעולות הפייסבוק) יספק שירות המאמרים-המיידיים טעינה מהירה עד פי עשרה למאמר. עוד חידוש הוא הסימן שישמש את התכונה החדשה – איור הברק.

כדי להפוך את העניין כולו למושך יותר, מאפשרת פייסבוק לחברות התוכן השותפות לשתול נגיעות חזותיות ואינטראקטיביות חדשות במאמרים. לדוגמה, המאמרים של NBC News עשויים לכלול סרטונים שיפעלו אוטומטית כשהגולש יגלול את הטקסט כלפי מטה, ואילו במאמרי BuzzFeed יתאפשרו תגובות או חלוקת לייקים לתמונות או לסרטונים מסוימים. כתבות של הנשיונל ג'אוגרפיק (National Geographic) למשל, יזכו לתוספת תיוג גאוגרפי במפות אינטראקטיביות.

וכמובן שגם החידוש הנוכחי אמור לאפשר לשותפים בו גזירת קופון משתלמת בשמות פרסומות. ספקיות התוכן השותפות רשאיות למכור שטחי פרסום לתכניהן, דבר שאמור לאפשר להן לייצר הכנסות בעבור עצמן, או לסמוך על פייסבוק ועל האפשרות לניהול מלאי פרסום באמצעות המערכת שלה ה-Audience Network, במידה שנותרו ברשותם שטחי פרסום פנויים.

בעלי אנדרואידים (Android) המתעניינים, יקבלו אף הם את המאמרים-המיידיים בהמשך 2015, ובינתיים יסתפקו בגרסת הבטא שעולה כבר היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים