אורי שמשוני, נט-אפ: "מאז צוק איתן, הרשויות המקומיות מתעניינות יותר בפתרונות DR"

המבצע העלה את ההבנה של אנשי הרשויות את הצורך במערכות מעין אלה, אמר פרנס, מהנדס מערכות בנט-אפ ישראל

אורי שמשוני, מהנדס מערכות בנט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"מאז מבצע צוק איתן חלה עלייה גדולה בהתעניינות של רשויות מקומיות בפתרונות התאוששות מאסון, הן בדרום והן במרכז", אמר אורי שמשוני, מהנדס מערכות בנט-אפ (NetApp) ישראל. לדבריו, המבצע העלה את ההבנה של אנשי הרשויות את הצורך במערכות מעין אלה.

שמשוני דיבר בכנס מוניציפאלי 2014 של אנשים ומחשבים, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו התמקד שמשוני באתגרים של מנהלי ה-IT בפרט, וברשויות המקומיות בכלל, ובכלים להתמודדות איתם. "ברור לכל רשות מקומית שמערכות המידע צריכות להיות זמינות 24/7, בשוטף ובחירום. גם אם אתר ה-IT נשרף או נפגע מטיל או הצפה, צריך שהמידע יהיה זמין", אמר.

הוא ציין כי "לא פשוט לתת פתרונות וכלים כשהשמיכה התקציבית קצרה. אנחנו מסייעים ללקוח לתעדף, לפי הצרכים שלו. בנוסף, אנחנו יודעים לחבר לענן ומאפשרים התניידות מהירה בתוכו, מבלי להפסיק את השירותים. נט-אפ נותנת פתרונות שמגבירים את הזמינות והיעילות. כמו כן, אנחנו עובדים בתצורת סקייל אאוט: כל מערכת ניתנת להגדלה על ידי הוספת כוח עיבוד ונפח".

"ה-IT מאחד את חלקי הרשות המקומית"

מלי ביצור-פרנס, מנהלת פיתוח עסקי בחברת הייעוץ AVIV AMCG, דיברה על "אסטרטגיה מקדמת למצוינות בשלטון המקומי". היא אמרה כי "גלגל התנופה של ארגון מצוין הוא שיפור מתמיד. ארגון טוב צריך לנוע בעבודת צוות. אם אין צוות, הארגון לא מתקדם. כשכל אחד מדבר עם עצמו ולא מנהל דיאלוג פורה עם האחרים על כלל הנושאים, הארגון לא מגיע רחוק".

מלי ביצור-פרנס, מנהלת פיתוח עסקי בחברת הייעוץ AVIV AMCG. צילום: קובי קנטור

מלי ביצור-פרנס, מנהלת פיתוח עסקי בחברת הייעוץ AVIV AMCG. צילום: קובי קנטור

"אחת השיטות הבולטות לניהול היא הניהול הרזה כי הוא מסתכל דרך עיני הלקוח", הוסיפה ביצור-פרנס. "הדבר מאוד חשוב ברשויות מאחר ששם הלקוח הוא התושב. כדי שיהיה ניהול טוב צריך קישוריות בין כל מרכיבי הארגון. ברשויות המקומיות היא באה לידי ביטוי במערכות ה-IT. הצורך הוא ברשת נתונים מאוחדת לתחבורה, לחינוך ולכל הפעילויות האחרות של הרשות".

לסיכום, היא אמרה כי "כל ארגון מצוין צריך חזון, אסטרטגיה, תוכנית עבודה ומדדים. לא נכון לדבר על כל דיסציפלינה בנפרד. רשות היא ארגון אחד וצריכה אסטרטגיה שמקיפה אותו ב-360 מעלות. ה-IT מאחד ומלכד את חלקי הרשות המקומית, הוא רואה את הרשות בכל הרבדים ומשם צריכה לצאת הבשורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים