ארגון ה-BSA הגיש תביעה נגד ענבר עיבודי מתכות עקב שימוש נרחב בתוכנות ללא רישיון

לטענת הארגון, החברה ביצעה הפרות בהיקף נרחב ב-Microsoft Office ובתוכנת Solid Edge

עו"ד נעמי אסיא, מומחית לדיני מחשבים ואינטרנט וקניין רוחני

ארגון ה-BSA, שנלחם נגד השימוש בתוכנות פיראטיות ברחבי העולם, הגיש אתמול (א') תביעה בסך 500 אלף שקלים בבית המשפט המחוזי חיפה נגד חברת ענבר עיבודי מתכות ונגד מנהליה, בחשד לשימוש בתוכנות ללא רישיון.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו"ד נעמי אסיא ושות' – משרד עורכי דין, עורכי פטנטים ונוטריון, הנציגים המשפטיים של ארגון ה-BSA בישראל. כתב התביעה מפרט היקף הפרות נרחב ביותר, לכאורה, במוצרי התוכנה של החברות מיקרוסופט (Microsoft) ו-Siemens Product Lifecycle Management Software. על פי כתב התביעה, ענבר ביצעה שימוש לא מורשה בתוכנות של החברות הללו, בהן התקנת חבילת התוכנות Microsoft Office ותוכנת Solid Edge.

עו"ד אסיא אמרה כי "יש חברות שמביאות לפגיעה בזכויות הקניין הרוחני של יצרניות התוכנה וכפועל יוצא מכך ביתר הצרכנים. אנחנו מצטערים לראות שעדיין יש חברות שעושות שימוש כה נרחב בתוכנות ללא רישיון באמצעות ידם המכוונת של מנהלי ובעלי החברות".

היא הוסיפה כי "ארגון ה-BSA חוזר וקורא לכל החברות והארגונים במשק לבצע בדק בית יסודי בכל הקשור לרישוי מוצרי התוכנה שנעשה בהם שימוש בארגון, ולוודא שהם עושים שימוש בעותקי תוכנה בעלי רישיון תקף בלבד".

"תביעה זו היא המשך פעילות האכיפה המוגבר של ארגון ה-BSA נגד ארגונים שבוחרים להשתמש בתוכנה ללא רישוי מתאים. כחלק מפעילות זו, אנחנו עומדים להגיש בקרוב תביעות נוספות נגד חברות וארגונים שנחשדים כמפרים את זכויות היוצרים של החברות הפועלות באמצעות הארגון", ציינה עו"ד אסיא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים