האפליקציה שמסדרת עבורכם את האפליקציות

CAF מאפשרת לכם לבחור אילו אפליקציות אתם רוצים לראות כשאתם בעבודה ואילו כשאתם בבית ורוצים לשכוח מתלאות היום ● כך, לא צריך לחפש הרבה אחרי היישומון שרוצים להשתמש בו באותו הרגע

מחפשים עבודה? הפרויקט שלנו עשוי לעניין אתכם. צילום אילוסטרציה: BigStock

ניסיתם פעם לספור כמה אפליקציות מותקנות במכשיר שלכם? או שאולי אתם מאלה שמוחקים אפליקציות ישנות לפני שחדשות תופסות את מקומן?

אני די בטוח שאתם נוטים יותר להיכלל בקבוצה הראשונה של המשתמשים – אלה שלא סופרים בכלל, בעיקר כי הסמארטפונים של ימינו מציעים יותר ויותר נפח אחסון פנימי מובנה, כך שרובנו אפילו לא צריכים לטרוח לגשת לחנות ולרכוש תוספת של כרטיס זיכרון. אני מרשה לעצמי לנחש שכמו בימי שלטון המחשבים הנייחים, בהם ככל שהכונן הקשיח היה גדול יותר פשוט אחסנו יותר, כך גם בימי הזיכרונות הזעירים: כל עוד יש מקום, פשוט מורידים ולא מסתכלים לאחור, עד שהמקום נגמר – וזה קורה לעתים רחוקות למדי.

הבעיה היא שגם במקרה שכזה נוצרת בעיה. האם אנחנו זקוקים לאייקונים של כל האפליקציות המותקנות על המסך בכל מקום ובכל זמן? ובכלל, בימים שבהם ממשקים רבים מבטלים את מגירות האפליקציות, והאייקונים של האפליקציות שאנחנו מורידים ומתקינים תופסים כל מקום פנוי, האם יש לנו בכלל סיכוי למצוא במהירות בדיוק את מה שאנחנו מחפשים?

וגם אם יש מגירת אפליקציות ואנחנו דואגים לסדר אותה לפי סדר שהגיוני לנו, האם אנחנו תמיד זוכרים איך האפליקציה מכונה בשמה האמיתי? זה עוד לפני השאלה הכי גדולה שאפשר לשאול: למה בעצם אנחנו בכלל צריכים לראות את כל האפליקציות שיש לנו במכשיר כל הזמן, בכל מצב?

בקיצור, כדי למצוא את הידיים והרגליים של האפליקציות שלנו בקלות – וזה דבר נדרש – בכל עת ובכל מצב, צריכים להיות סופר מסודרים. אבל רובנו ממש לא גיבורי על, אפילו לא רק בתחום הסדר.

לא עוד לראות את אפליקציות העבודה כשחוזרים הביתה

Contextual App Folder, או בשמה המקוצר CAF, או בתרגומה לעברית תיקיית אפליקציות רגישת הקשר, מנסה לעשות קצת סדר באפליקציות הסמארטפון שלנו, בהנחה שהוא מבוסס על אנדרואיד בגרסה 5 ומעלה. המטרה שלה היא שבמצבים שונים, יהיו זמינות עבורנו לשימוש רק האפליקציות שאנחנו באמת צריכים, בהתאם לבחירתנו המלאה והניתנת לשינוי בכל רגע נתון. הדבר יגרום לכך שלא נצטרך לחפש את מה שאנחנו צריכים ולא נבזבז זמן מיון עיניים על ידי הכללת אפליקציות שממש מיותר שיהיו שם באותו הרגע.

המצבים הללו, המוגדרים באפליקציה כתרחישים, מגוונים למדי, כשבגרסה שמשלמים עבורה ניתן להשתמש גם בשילוב תרחישים באמצעות שילובים לוגיים שונים, כולל "גם וגם" או "או ש או ש".

למה הכוונה? נניח שאתם נמצאים כרגע במשרד. האם אתם זקוקים כשאתם נמצאים בו לתיבת המייל הפרטית שלכם? האם אתם זקוקים אז לפייסבוק (Facebook) הפרטי שלכם? האם החברים צריכים לראות אילו משחקים אתם נותנים לילדים לשחק בטלפון שקיבלתם מהעבודה? ברור שלא. זה בדיוק כמו שכשאתם נמצאים בתוך המשרד, אתם לא צריכים את Waze. מה שאתם צריכים הוא את אפליקציות העבודה שלכם.

וההפך – אפליקציות העבודה זה הדבר האחרון שאתם רוצים לראות מול העיניים כשאתם מגיעים הביתה, וסביר להניח שאתם ממש לא רוצים שלילדים שלכם תהיה גישה קלה אליהן. שישחקו במכשיר, אבל שלא יגרמו נזק.

CAF מאפשרת לכם למצוא בדיוק את האפליקציות שאתם צריכים היכן שאתם נמצאים – בין אם אתם במשרד, בבית או בכל מקום אחר. אחרי שהתקנתם ווידג'ט אחד, שאותו הצבתם באחד ממסכי הבית לאחר התקנת האפליקציה, כי בלי זה לא קורה כלום, אתם יכולים למצוא בדיוק את האפליקציות שאתם רוצים בכל זמן נתון, בהתאם להגדרות שנקבעות באפליקציה.

את הגדרות המצב הללו, ובעצם את השתנות האפליקציות שכלולות בווידג'ט, קובעים במסך הראשי של CAF, על ידי לחיצה על כפתור הפלוס שמופיע בתחתית המסך. התרחישים האפשריים הם חיבור אוזניות, מיקום גיאוגרפי, רשת Wi-Fi, שימוש בבלוטות' (Bluetooth), ביצוע שיחת טלפון, הטענת המכשיר, שעה מסוימת ביום, קבלת התראה מאפליקציה מסוימת ואפילו, למי שמכיר (משתמשים מתקדמים בהחלט), קבלת פקודה ממערכת Tasker.

מאפשרת למצוא את האפליקציות שצריכים כשצריכים אותן. CAF

מאפשרת למצוא את האפליקציות שצריכים כשצריכים אותן. CAF

חלק מהמצבים ניתנים למספר הגדרות, אבל חלקם חד מצביים. ביצירת כל כלל עוברים על כל רשימת האפליקציות המותקנות ומסמנים את אלה שרוצים שיהיו נוכחות בעת שהכלל נכנס לעבודה. אפשר לבחור בכל פעם כל אפליקציה שרוצים, ולא משנה אם היא כבר נמצאת בכלל אחר, או בכללים אחרים. ניתן ליצור עד 10 תרחישים/מצבים/כללים שכאלה, וזה בהחלט די והותר.

דבר בולט ב-CAF הוא האופציות העיצוביות שהיא מציעה: מי שרוצה יכול ללחוץ במסך הראשי על האייקון של לוח הצבעים כדי לשנות את המראה, השקיפות, הצבעים והתבנית של הווידג'ט. יש פרטים רבים שניתן לשנות ומורגש ש-CAF השקיע בעיצוב הרבה מאוד.

לסיום, חשוב לא לשכוח ששום דבר לא יעבוד אם לא תיצרו את הווידג'ט.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים