קוגנוס 10: רשת חברתית וניתוח אנליטי עסקי בחבילה אחת

חבילת קוגנוס 10 משלבת לראשונה בין היכולות והעוצמות של כלי שיתוף חברתי בעזרת תוכנת Lotus Connections ובין המיחשוב העסקי האנליטי של קוגנוס, תוך ניווט אינטואיטיבי בסביבת משתמש אחת ופישוט העבודה בדרך להפקת תובנות עסקיות חדשות ● סקירה של מוצר המיחשוב האנליטי המשמעותי ביותר של הענק הכחול מאז רכז את קוגנוס

חבילת קוגנוס 10 (Cognos 10), שאותה חשפה יבמ (IBM) בכנס "מידע על פי דרישה" המתקיים השבוע בלאס וגאס, מהווה את מוצר המיחשוב האנליטי המשמעותי ביותר של הענק הכחול מאז רכשה החברה את קוגנוס (Cognos), באחת העסקות הגדולות ביותר שלה בכל הזמנים. התוכנה משלבת לראשונה בין היכולות והעוצמות של כלי שיתוף חברתי בעזרת תוכנת Lotus Connections ובין המיחשוב העסקי האנליטי של קוגנוס, תוך ניווט אינטואיטיבי בסביבת משתמש אחת ופישוט העבודה בדרך להפקת תובנות עסקיות חדשות. היא פותרת את בעיית הצורך לקטוע את רצף המחשבה של המשתמש ולדלג בין אופני תצוגה שונים של נתונים, על מנת לקבל את המידע הנדרש. התוכנה תומכת בתהליך טבעי של הצגת תמונות נתונים מגוונות ומעבר שקוף ביניהן, החל מגלישה וכלה במחקר נתונים ובקבלת החלטות.

קוגנוס 10 מספקת למשתמשים עסקיים תמונה משולבת של מידע היסטורי יחד עם עדכונים בזמן אמת, על מנת לקבל מושג שלם ומקיף אודות מצב העסק או הארגון. משתמשים עסקיים יכולים ליהנות מהאפשרות לגשת לנתונים במגוון רחב של חיתוכים ואופני הצגה, החל ממידע פשוט, בזמן אמת, ועד לניתוח מורכב ולחיזוי בסגנון "מה אם". יכולות הרשת החברתית מובנות ומשולבות במערכת יחד עם הכלים האנליטיים, מאפשרות לעובדים לתקשר ביניהם בזמן אמת במסגרת קהילות, מדריכי ויקי (wiki) ובלוגים. השילוב הזה מזין תהליכים של החלפת רעיונות ושיתוף ידע, המאפיינים תהליכי קבלת החלטות – אולם נוטים להיעלם בין השורות של סיכומי דיון, תהליכים ידניים ודואר אלקטרוני. משתמשים יכולים עתה ליזום פעילויות, לערב עמיתים בפעילויות האלה ולרתום אליהן את המומחיות המיוחדת של העמיתים האלה, כמו גם להעלות הודעות על לוחות מודעות פתוחים לחברי הקבוצה, להעלות קבצים, לשתף קישורים ולנהל דיונים – הכול בזמן אמת, בדרך לקבלת החלטות מהירות יותר ונכונות יותר.

כך, למשל, מנהל מכירות אזורי יכול לזהות זינוק במכירות של דגם מסוים של נעליים ולהתייעץ עם מנהל החנות או עם צוות העובדים על מנת לזהות את הסיבות לזינוק הזה. הוא אף יכול באמצעות השימוש בקוגנוס 10 לנסות לשכפל אותו באזורים אחרים מצד אחד, כמו גם לפתור ולמנוע מראש בעיות בשרשרת האספקה וברמות המלאי, העלולות להיגרם בשל הזינוק הזה. רופאים יכולים לזהות מגמות המסתמנות בתוצאות הטיפול בחולים במחלות מסוימות בעזרת תרופות מוגדרות, לשתף את התובנות האלה עם עמיתיהם ולהסכים לגבי אופן הפעולה העתידי במסגרת צוותי רופאים. מנהלי מותגים שיזהו ירידה במכירות יוכלו לתקשר עם מנהלי נקודות מכירה או מנהלי ייצור, ומנהלים כליים יוכלו להקים רשת מקיפה לקבלת החלטות, שתקשר את האנשים הנכונים ותאפשר להם לשתף מידע ותובנות, להעיר כל אחד את הערותיו ולהציג את ההערות והתובנות הללו בפני כלל העמיתים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים