ד"ר עופר רימון, משרד החינוך: נשקיע 460 מיליון שקלים לתיקשוב 220 בתי ספר עד 2012

תוכנית התיקשוב תטפל בכל ההיבטים הפיסיים והפדגוגיים והיא כוללת מחשב בכל עמדת לימוד, מחשב לכל מורה וכן מעבר להוראה מתוקשבת ● "היעד: להוסיף עשרת אלפים תלמידים הלומדים את המקצועות הריאליים והטכנולוגיים", אמר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך ● בנוסף: פורשי קומברס, רפאל ואמדוקס יוכשרו להוראה בבתי ספר טכנולוגיים ● בקרוב: קמפיין ממשלתי לעידוד לימודים ריאליים ומקצועות המחשב ● ראיון מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים

מהפכת התיקשוב במערכת החינוך בישראל יוצאת לדרך במלוא התנופה. בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים לרגל פתיחת שנת הלימודים, מתחייב ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, כי המשרד ישקיע עד סוף 2012 תקציב חסר תקדים בהיקף של 460 מיליון שקלים לתחום. עיקר התקציב יופנה לתיקשוב ומיחשוב מלא של 220 בתי ספר, כאשר בכוונות המשרד להקצות סכומים נוספים למיחשוב ותיקשוב 60 בתי ספר נוספים לקראת שנת הלימודים הבאה.

לדברי ד"ר רימון, במסגרת החינוך הטכנולוגי בבתי ספר עיוניים ומקצועיים טכנולוגיים, למדו בשנה שעברה כ-117 אלף תלמידים. על פי תחזיות משרד החינוך, צפוי מספר התלמידים בחינוך הטכנולוגי לגדול השנה ב-5% עד 8%, וקצב הגידול צפוי לצמוח עוד בשנים הבאות.

בנוסף, המשרד הקצה 260 מיליון שקלים להרחבת מעגל התלמידים שילמדו את מקצועות המדעיים, כולל 4-5 יחידות מתמטיקה ופיסיקה וכן לביצוע תוכניות מיוחדות המתקיימות בשיתוף עם התאחדות התעשיינים. זאת, במטרה לאפשר לבוגרי בתי ספר תיכוניים לקבל הכשרה של טכנאים והנדסאים, ולענות על מחסור חמור במקצועות אלו בשוק.

"בכל בתי הספר אליהם נגיע עד 2012, יהיו תשתיות מיחשוב פיסיות וגם פדגוגיות, שיאפשרו להכניס מחשב לכל כיתה. בנוסף, יהיו מחשבים ניידים לכל מורה במסגרת שיתוף הפעולה עם קרן אתנה והסתדרות המורים", אמר ד"ר רימון. "הכניסה לכל בית ספר היא פרטנית, ונעשית על פי מדדים שאנו קובעים. אנו נותנים לבית הספר תשומות ולא בודקים תפוקות, אבל בהחלט עוקבים אחר הישגים על פי מדדים מקובלים".

לדבריו, "השאיפה שלנו היא להביא למצב בו ה-ICT יהיה משולב בבית הספר באופן המיטבי, על בסיס תוכנית שצוות בבית הספר יגיש לנו. אנו נדאג לכל התשתיות שנדרשות, כולל עמדת מחשב בכל כיתה, מסכים, ותכנים פדגוגיים מתוקשבים".

מה אתם עושים כדי לשפר את התדמית הנמוכה של החינוך הטכנולוגי ולגרום ליותר תלמידים ללכת וללמוד מקצועות ריאליים?
"נגעת בנקודה נכונה וכואבת. אכן, המטרה המוצהרת שלנו היא לגרום להוספת מצבת התלמידים הלומדים כיום את המקצועות הטכנולוגיים והריאליים, עשרת אלפים תלמידים, תוך חמש שנים. לגבי התדמית והמודעות לחינוך הטכנולוגי, כבר בשנה הקרובה אנו פותחים 60 כיתות מצוינות בבתי ספר בארץ, כדי לאתר את אותם תלמידים שמתאימים ללימודים ריאליים ולא רק למקצועות עיוניים – לשם רובם הולכים.

אנו רוצים להביא יותר ילדים ללימודי 4-5 יחידות, הן במסגרת בתי הספר העיוניים והן בבתי הספר הטכנולוגיים. אנחנו שואפים למצב בו כמות התלמידים שפונים למקצועות הטכנולוגיים ולומדים 4-5 יחידות תעמוד על 20% משכבת הגיל בכל שנה. התלמידים הללו צריכים להיות בעוד כמה שנים חלק מתעשיית ההיי-טק, שהוא הקטר שמוביל את המדינה. אם לא נתחיל עכשיו – לא נגיע לתוצאות. אנו פועלים בעניין הזה יחד עם הצבא, שאמור לקלוט את אותם תלמידים, ובקרוב הממשלה תצא בקמפיין רחב היקף שיקרא לתלמידים ללמוד את מקצועות טכנולוגיים".

ומה לגבי הבעיה המרכזית של החינוך הטכנולוגי: הקושי בגיוס מורים טובים?
"אכן, זו בעיה ידועה, והיא קשורה בחלקה לבעיה הכללית של המורים בישראל. אני יכול להגיד לך שאנו עובדים כעת על תוכנית עם מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, לבניית מסלולים מיוחדים למנהלים בהיי-טק שפרשו מהתעשיה בגיל צעיר יחסית, והם מתאימים לתגבר את החינוך הטכנולוגי. יש לנו כבר מגעים עם כמה חברות, כגון קומברס (Comverse), רפאל, אמדוקס (Amdocs) ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים