יבמ: העשור הקרוב יהיה מבוסס עוד יותר על ניתוח מידע ובינה עסקית

מומחי החברה כינו במהלך כנס IOD של החברה את העשור הקרוב "עשור ה-BI" וחזו שארגונים ילמדו במהלכו לנהל את המידע ביתר תבונה ● התהליך יתבצע ראשית על ידי ניתוח המידע, כדי להבין מה קורה, ועל בסיס הניתוח - חיזוי של מה שיקרה והיערכות בהתאם, ניצול המצב והיערכות כהלכה למקרה שהתחזית לא תתממש ● עוד טענו המומחים בכנס, כי הפתרונות של החברה טובים יותר מאלה של המתחרה העיקרית שלה - אורקל

20/05/2010 10:25

העשור הקרוב הוא "עשור ה-BI", שבו ילמדו ארגונים לנהל את המידע ביתר תבונה – כך חוזה יבמ (IBM). בכנס השנתי השלישי IOD (ר"ת Information On Demand) של משתמשי תוכנות יבמ באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), שמתקיים ברומא, חזו מומחי החברה, כי הארגונים החפצים להוביל את השוק ישתמשו ב-10 השנים הקרובות ביותר בינה עסקית במהלך קבלת ההחלטות שלהם, ראשית על ידי ניתוח המידע, כדי להבין מה קורה, ועל בסיס הניתוח – חיזוי של מה שיקרה והיערכות בהתאם, וכן על ידי ניצול המצב והיערכות כהלכה למקרה שהתחזית לא תתממש (What if).

בהקשר זה, צפה סם פלמיסאנו, יושב ראש מועצת המנהלים ומנכ"ל יבמ, שתחום המיחשוב האנליטי יהווה אחד ממוקדי הצמיחה המרכזיים בעסקי החברה. יבמ אף השקיעה בחמש השנים האחרונות 11 מיליארד דולרים ב-18 עסקות רכישת חברות וטכנולוגיות בתחום, והקצתה לנושא 5,000 יועצים ומומחים. פירות ההשקעה כבר ניכרים במאזני יבמ: ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה צמיחה דו-ספרתית – הן בתחום התוכנה והן בתחום השירותים בשוק המיחשוב העסקי האנליטי. בתדרוך למשקיעים שהתקיים בשבוע שעבר בניו-יורק, ציין מנהל הכספים הראשי של יבמ, מארק לאוברידג', כי החברה צופה שהכנסותיה בתחום זה יגיעו ב-2015 ל-16 מיליארד דולרים.

הנושא המרכזי של הכנס הוא ניהול מידע וניתוחו, כדי שישמש כזרז לחדשנות, לאופטימיזציה ולשיפור התחרותיות העסקית של ארגונים בעולם. בכל יום מיוצרים בעולם 15 פטה-בתים של מידע חדש (יותר מכל המידע המאוחסן בספריות בארצות הברית גם יחד).

השנה, עם יציאת העולם מהמיתון של השנתיים האחרונות, עלה מספר המשתתפים בכנס, והגיעו אליו 2,700 מקצועני מידע ומנהלים מקרב לקוחותיה של יבמ, שותפיה ואנשים שלה. אורכו של הכנס עומד על שלושה ימים, והוא כולל מעל 300 הרצאות בניהול מידע ובאנליטיקס. את הכנס הובילו אחדים ממנהלי האגפים בחטיבת התוכנה הגלובלית של יבמ.

מוצרים להפקת תובנות מהירות ומדויקות יותר מהמידע העסקי

עסקיה של יבמ מעמידים אותה במקום השני בעולם בתחום התוכנה הארגונית, מיד לאחר אורקל (Oracle), שאחרי שרכשה את סאן (SUN) הפכה למתחרה העיקרית של הענק הכחול. יבמ מייצרת כ-22 מיליארד דולרים של מכירות תוכנה בשנה, ואורקל, שתסיים את שנתה הכספית בסוף החודש, עברה את היקף ה-23 מיליארד כבר בשנה שעברה.

ואמנם, נראה שיבמ סימנה את אורקל כמתחרה הגדולה שלה לאורך כל החזית, כולל החומרה. בפתיחת הכנס הוזכרה החברה על ידי דוברים מטעם יבמ, שטענו שהפתרונות שלה טובים יותר. כן יצוין, כי יבמ מסמנת את בסיס הנתונים של אורקל כמטרה למסע שיווקי-טכנולוגי להחלפתו אצל לקוחות ב-DB2 – הגרסה החדשה ביותר של בסיס הנתונים של יבמ. ואמנם, כ-500 לקוחות של אורקל כבר עברו ל-DB2. המניעים שלהם היו הורדת עלויות ושיפור בביצועים.

במהלך הכנס הציגה יבמ שורת מוצרים ושירותים המיועדים לאפשר לחברות להפיק תובנות מהירות יותר ומדויקות יותר מתוך המידע העסקי האגור במערכות ממוחשבות. כך, נחשפה בכנס פריצת דרך טכנולוגית המיועדת להתמודד עם אתגר האגירה, הניתוח וההצגה במתכונת ויזואלית נוחה של פטה-בייטים רבים של מידע מובנה ובלתי מובנה, המגיעים מבלוגים, סביבות ויקי (Wiki), טוויטר (Twitter) ותכני ווב נוספים. במקביל, הציגה החברה תוכנה חדשה לחיזוי אנליטי, המפשטת ומקצרת את תהליכי הניתוח, תוך אפשרות הקמה ובנייה של מודל מלא ב-"שלוש הקשות עכבר". מהחברה נמסר, כי התוכנה נותנת בידי משתמשים עסקיים שאינם בהכרח בעלי רקע טכנולוגי כלי עבודה ברמה שחייבה עד כה פנייה אל אנשי מחלקת מערכות המידע, ומקצרת את זמן ההקמה של מערכות חיזוי על מנת להבטיח את האפקטיביות והרלוונטיות שלהן לצרכים העסקיים בשטח.

יחד עם הצגת הכלים החדשים, דיווחה יבמ על שורת עסקות עם גופים המאמצים את כלי המיחשוב האנליטי שלה. כך, לשכות השירותים החברתיים של ספרד משתמשות בתוכנת הניתוח האנליטי של יבמ על מנת לשפר את תוכניות הסיוע שלהן, ודווחו על חיסכון של 25% בזמן המושקע בעיבוד ניירת. הכלים והפתרונות של יבמ הותקנו גם בחברת השכרת הרכב העולמית אוויס (Avis), בחטיבת הצבע למערכות דפוס דיגיטלי של פוג'י-פילם (Fujifilm) ובחברת Hildebrand.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל אגף ניהול המידע בחטיבת התוכנה של יבמ, דיבר בהרצאתו בכנס על חשיבות ניהול המידע להצלחת ניהול הארגון. רוב אש, מנכ"ל אגף Business Analytics (מנכ"ל קוגנוס לשעבר, שנרכשה על ידי יבמ), הדגיש את חשיבות גילוי התובנות העסקיות להבאת הארגונים לאופטימיזציה של התהליכים, בתנאים המשתנים ללא הרף. אייש תיאר את הקטגוריה החדשה, המכונה BAO (ר"ת Business Analytics and Optimization).

מישראל השתתפו נציגים בודדים בלבד, שכן הכנס החל במהלך חג השבועות. תמיר גפן, מייסד ומנהל GoMidjets, זכה בפרס יבמ על תרומה גדולה ל-DeveloperWorks, הרשת של החברה המיועדת למפתחים ולמקצועני IT. עוד השתתפו מישראל אמיר שלו, מנהל החטיבה לשיווק מוצרי התוכנה של יבמ בחברת One1, ומשה יבניאל (צ'יקו), מנכ"ל IFN מקבוצת יעל תוכנה, משווקת FileNet של יבמ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים