יבמ השיקה ענן מיחשוב אנליטי בשם בינה כחולה

המערכת החדשה, הגדולה מסוגה בעולם, צפויה לשמש כ-200 אלף עובדים של החברה, ובהמשך תוצע גם ללקוחות חיצוניים ● בין השאר, היא אמורה לאתר ולנתח הזדמנויות עסקיות, לנתח נתונים המתקבלים מאנשי המכירות, ועוד ● היא פועלת על גבי מחשב מרכזי של יבמ מדגם z10, בעל 48 מעבדים ומערכת הצפנה חזקה במיוחד, המסוגלת לטפל ב-10,000 תנועות מוצפנות מדי שניה ● כמו כן, בינה כחולה מסוגלת לטפל בו זמנית ביותר מפטה-בייט של מידע

יבמ (IBM) השיקה את מערכת ענן המיחשוב הפרטי הגדולה בעולם למשימות אנליזה עסקית. המערכת, המכונה בינה כחולה (Blue Insight), מסוגלת לטפל ביותר מפטה-בייט של נתונים – שווה ערך לכמויות המידע הנוצרות על ידי 333 מיליארד תנועות במכשירי בנק אוטומטיים. היא אמורה לשמש כ-200 אלף עובדים של החברה ברחבי העולם, ובהמשך מתכוונת יבמ לשווק אותה גם ללקוחות חיצוניים. המערכת אמורה לאפשר למשתמשיה לחזות הזדמנויות עסקיות חדשות, והיא מציעה מסגרת אנליטית-עסקית לכל עובד בארגון.

ענן המיחשוב הפרטי של יבמ והכלים האנליטיים הפועלים במסגרתו, יטפלו במידע מובנה ובלתי מובנה הנגיש מכל מקום, ויספקו תובנות מוגדרות בתחומים דוגמת מערכות קשרים עם לקוחות ברחבי העולם בכל תחומי המוצרים, ניתוח נתונים המתקבלים מאנשי המכירות, והתאמת פעילות הייצור לדרישות השוק. בינה כחולה פועלת על גבי מחשב מרכזי של יבמ מדגם z10, בעל 48 מעבדים ומערכת הצפנה חזקה במיוחד, המסוגלת לטפל ב-10,000 תנועות מוצפנות מדי שניה.

מערכת בינה כחולה מצטרפת לשורת ענני מיחשוב הפועלים ביבמ בתחומים שונים. החברה מפעילה ענן ייעודי לאימוץ טכנולוגיות, המאפשר ל-125 אלף מעובדיה להתנסות בטכנולוגיות חדשות, אותן ניתן לבחור בשימוש עצמי מתוך יותר ממאה תוכניות הזמינות בתפריט. בנוסף, ענן המחקר של יבמ משרת אלפי עובדי מו"פ של החברה, ומאפשר גישה ליישומים טכניים הדרושים להם. על פי תחשיב שנערך ביבמ, חסך השימוש בענן המחקר יותר מחצי מיליון דולרים בהוצאות ישירות לפריסת מערכות רק בשנת הכספים האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים