אפל אישרה את רכישת פריימסנס הישראלית תמורת 350 מיליון דולר

דוברת מטעם הרוכשת ציינה כי הידיעה נכונה, לאחר שלפני ימים אחדים הצהירה החברה שהיא "לא מגיבה לשמועות" ● היא סירבה למסור פרטים נוספים אולם אמרה כי "אנחנו לא דנים במטרה ובתוכניות שלנו"

אפל (Apple) אישרה את רכישת פריימסנס הישראלית, לאחר שלפני ימים אחדים הצהירה שהיא "לא מגיבה לשמועות". קריסטין הוגקט, דוברת מטעם החברה, ציינה כי הידיעה נכונה, אולם סירבה למסור פרטים נוספים. עם זאת, הדוברת אמרה לבלומברג (Bloomberg) כי "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מפעם לפעם, ובדרך כלל אנחנו לא דנים במטרה ובתוכניות שלנו". לפי הדיווחים שהתפרסמו, סכום הרכישה עומד על כ-350 מיליון דולר, כולל מזומנים בסך 25-20 מיליון דולרים שנמצאים בקופתה של הנרכשת. הדיווחים הראשונים על העסקה הצפויה פורסמו בחודש יולי.

פריימסנס פיתחה חיישן המבוסס על חומרה ועל תוכנה, שמסוגל לזהות בצורה תלת ממדית תנועות גוף ועצמים ולתרגם אותן למידע דיגיטלי, כמו צבעים ועומק. מידע זה עשוי לשמש ביישומים שונים, כמו למשל במצלמת תלת ממד בטלפון סלולרי, שתאפשר ניווט בתוך בניין. הטכנולוגיה של פריימסנס ניתנת לשימוש גם במדידת עומקים – למשל, בעזרת צילום של חדר יכול משתמש לדעת אם רהיט מסוים יתאים לחלל בביתו. בעבר היא הוטמעה בקינקט (Kinect) של מיקרוסופט (Microsoft).

משרדיה של פריימסנס נמצאים ברמת החייל בתל אביב והיא מעסיקה כ-150 עובדים. החברה נוסדה על ידי אביעד מייזלס, אלכס שפונט, תמיר ברלינר ודימה רייס, ועד כה הושקעו בה 85 מיליון דולר על ידי קרנות הון-סיכון. בין אותן קרנות נמצאות ג'מיני (Gemini), ג'נסיס (Genesys) ויזרע הישראליות, וקיינן וסילברלייק (SilverLake) האמריקניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים