דו"ח: משלוחי מכשירים עם חלונות פון קפצו ב-227% ברבעון השני של 2012

נתח השוק של חלונות פון קפץ ל-3.2% ברבעון השני של 2012, לעומת 1.2% ברבעון המקביל אשתקד, כך על פי דו"ח של Canalys ● נראה, כי העובדה שמערכת ההפעלה החדשה מבוססת על אותו ממשק כמו המערכת הקודמת בטלפונים הסלולריים, יכולה להושיע את מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט ● עוד עולה מהדו"ח, כי סמסונג מובילה את שוק הטלפונים החכמים, עם נתח שוק של 31%

האם למיקרוסופט (Microsoft) יש סיכוי עם חלונות פון (Windows Phone)? על פי חברת המחקרים Canalys, המשלוחים של טלפונים סלולריים עם חלונות פון צמחו ברבעון השני של השנה ב-227% יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה.

נתוני הדו"ח שפרסמה Canalys מדגישים גם את הצלחת מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), שנתח השוק שלה עלה בכמעט 20% – מ-47.6% ברבעון השני בשנה שעברה ל-68.1% ברבעון השני של 2012. כך, שני שלישים משוק הסמארטפונים הם טלפוני אנדרואיד. מספר משלוחי מכשירי האנדרואיד קפץ ביותר מ-110% – מ-51.2 מיליון ברבעון השני של 2011 ל-107.8 מיליון מכשירים ברבעון השני של השנה. ההצלחה של מכשירים אלו גדולה יותר גם מן הצמיחה הכללית של שוק הסמארטפונים, העומדת על 47% בהשוואה רבעונית. על פי הדו"ח, הצמיחה קודמה על ידי סמסונג (Samsung), שמוכרת מגוון רחב של מכשירי אנדרואיד – החל במכשיר הדגל היוקרתי שלה גלקסי S3, ועד מכשירים זולים יותר, דוגמת גלקסי Y וגלקסי מיני.

הקפיצה הגדולה ביותר, כאמור, היא של חלונות פון, שהגיעה לנתח שוק של 3.2% ברבעון השני של 2012, לעומת 1.2% ברבעון השני בשנה שעברה. נראה, כי העובדה שמערכת ההפעלה החדשה מבוססת על אותו ממשק כמו המערכת הקודמת בטלפונים הסלולריים, יכולה להושיע את מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, שעשויה להיבנות על התנופה של הגרסה הקודמת.

אולם, ישנה גם הסתייגות אודות הנתונים. ההערכה של מספר המשלוחים נוגעת למשלוחי טלפונים למפעילות ולא למכירות מכשירים לצרכנים. המשמעות: אם יש מלאים גדולים של מכשירי חלונות פון על המדפים או במחסנים, הרי שהמצב לא ממש חיובי. מנגד, בנקודת הזמן הנוכחית, סביר להניח שכל המשלוחים הם של מכשירים חדשים, הכוללים את הגרסה החדשה של חלונות פון.

הקפיצה של אנדרואיד וחלונות פון, כך נדמה, התרחשה על רקע הנפילה של מערכות ההפעלה בלקברי (Blackberry) וסימביאן (Symbian), שצנחו מ-11.6% ו-16.8% ברבעון השני של 2011, ל-5.4% ו-4.1%, בהתאמה. עוד עולה מהדו"ח, כי סמסונג מחזיקה בכתר העולמי בשוק הטלפונים החכמים, עם נתח שוק עולמי של 31%, ואחריה אפל (Apple) ונוקיה (Nokia). הוואווי ו-ZTE הסיניות לא הצליחו להיכנס לחמשת המקומות הראשונים. מקדימות אותן HTC במקום הרביעי, ואחריה RIM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים