ממשל ביידן תובע את אפל: מהווה מונופול בשוק הסמארטפונים

התביעה כוללת שורת טענות לפגיעה בתחרות באמצעים שונים, בהם כללים נוקשים ומגבילים ב-App Store, תשלומים גבוהים, ופגיעה במפתחים ובחוויית המשתמש ● אפל: "התביעה מוטעית, נגן עלינו מפניה בנמרצות"

ממשל ביידן לוקח את אפל לבית המשפט.

עוד מכה לאפל: אחרי שחברות ענק כגון מטא, X ומיקרוסופט החליטו אתמול (ד') להצטרף לקרב המשפטי של אפיק גיימס נגדה, היום הודיע ממשל ביידן כי הוא תובע את חברת הענק, בטענה שהיא מהווה מונופול בשוק הסמארטפונים.

לפי התביעה, שהוגשה על ידי משרד המשפטים בוושינגטון ושהצטרפו אליה 16 ממדינות ארצות הברית, אפל הפרה את התחרות ואת החוק האמריקני על ידי קביעת כללים נוקשים ומגבילים ב-App Store, תשלומים גבוהים ושליטה הדוקה על האופן שבו מפתחי צד שלישי משתמשים בטכנולוגיות שלה במוצרים שלהן. בכך היא הגבילה, למעשה, את הגישה של חברות מתחרות לחומרה ולתוכנה שעומדות מאחורי ה-iPhone שלה.

בכתב התביעה נטען כי אפל מונעת להציב בפלטפורמה שלה "סופר אפליקציות", לפי הכתוב, שמאפשרות למשתמשים לעבור בין פלטפורמות; חוסמת פיתוח אפליקציות מבוססות ענן של משחקי וידיאו, שמאפשרות איכות גבוהה יותר מבלי הצורך לשלם על חומרה נוספת; ומעכבת פיתוח של אפליקציות מסרים מיידיים שאפשר להשתמש בהן במגוון פלטפורמות, על מנת שהלקוחות יהיו מחויבים לקנות מכשיר iPhone כדי לעשות זאת.

התביעה: "אפל שמרה על מעמדה המונופוליסטי על ידי הפרת החוק"

התובע הכללי, מריק גרלנד, אמר במסיבת עיתונאים כי "אפל שמרה על מעמדה המונופוליסטי לא על ידי הקדמת המתחרות, אלא על ידי הפרת חוק ההגבלים העסקיים הפדרלי". לדבריו, "לקוחות לא צריכים לשלם יותר כי חברות מפרות את החוק".

גרלנד ציין כי "מונופולים כמו אפל מאיימים על השוק החופשי, שהכלכלה שלנו מבוססת עליו. הם חונקים את החדשנות, פוגעים ביוצרים ובעובדים, ומעלים את המחירים שהלקוחות צריכים לשלם".

אפל: "התביעה מאיימת על מי שאנחנו"

חברת הענק הכחישה את הטענות הכלולות בכתב התביעה ומסרה כי היא תיאבק בהן. בתגובתה ציינה אפל שהתביעה "מאיימת על מי שאנחנו ואם היא תצליח, היא תפגע ביכולת שלנו לייצר את הטכנולוגיה שאנשים מצפים מאתנו". החברה קראה לתביעה "תקדים מסוכן" וטענה כי היא עלולה להגביר את התערבות הממשלה בעולם הטכנולוגיה לצרכנים.

אפל מסרה לחדשות ABC ש-"אנחנו מחדשים מדי יום כדי ליצור את הטכנולוגיה שאנשים אוהבים, כולל יצירת חוויה קסומה למשתמשים שלנו. אנחנו מאמינים שזוהי תביעה מוטעית בעובדות שבה ובפירוש החוק, ונגן על עצמנו מפניה בנמרצות".

התביעה היא עוד צעד במאבק של ממשל ביידן נגד ענקיות הטק והתנהגותן. היא הוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי, לאחר חקירה של משרד המשפטים, שהחלה ב-2019. רבים בשוק ציפו כי החקירה הזו תסתיים בהגשת כתב תביעה – וכך אכן קרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים