אפיק לא לבד: מטא, מיקרוסופט ו-X מצטרפות לתביעה נגד אפל

חברות הענק טוענות שאפל מפרה את פסק הדין של בית המשפט, ומקשה על המשתמשים לקבל אפשרויות זולות יותר לתשלום על האפליקציות שנמצאות ב-App Store ● אפל מכחישה

חיזוק משמעותי לאפיק גיימס בקרב המשפטי מול אפל.

המאבק המשפטי בין אפיק גיימס לאפל סביב מדיניות גביית התשלומים בחנות שלה, App Store, הופך לסוג של קרב ענק בין ענקיות אינטרנט וטכנולוגיה. זאת, לאחר שמטא, מיקרוסופט, ספוטיפיי ו-X הודיעו כי הן מצטרפות לתביעה של אפיק, שנושאה הוא העמלה שהענקית מקופרטינו גובה ממפתחים של אפליקציות שנמצאות בחנות.

אפיק גיימס מנהלת מזה שנים מאבק נגד המדיניות של אפל, שעל פיה היא גובה עמלה של עד 30% מההכנסות של מפתחי אפליקציות על כל הורדה והורדה שלהן. ב-2021 קבע בית משפט בקליפורניה כי אפל מפרה את חוקי התחרות שלה באמצעות עמלה זו. במסמכים שענקיות הטכנולוגיה הגישו כעת לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, הן טוענות כי אפל "מפרה בבירור" את הפסיקה, ומקשה על המשתמשים לקבל אפשרויות זולות יותר לתשלום על האפליקציות הללו.

אפל הכחישה את ההאשמות. החברה הפנתה להצהרה שלה מה-16 בינואר האחרון, שלפיה המדיניות שלה תואמת לחלוטין לפסק הדין, וציינה כי היא תגן על הלקוחות ועל "האינטגריטי של האקו-סיסטם של אפל", בה בשעה שהיא תבטיח שהמפתחים לא יוכלו לעשות מה שהם רוצים. יצוין כי פסק הדין חייב את אפל לאפשר למפתחי האפליקציות להציב בחנות קישורים למקומות אחרים שבהם ניתן להוריד את אותה אפליקציה בתשלום.

הקרב התלהט כשאפל הסירה את פורטנייט

אפיק והחברות שהצטרפו אליה מפתחות אפליקציות המדורגות בין הפופולריות ביותר בכלל, וב-App Store בפרט. כך, למשל, הרשת החברתית Threads של מטא ואפליקציית המשחק מיין קראפט של אקטיוויז'ן בליזארד, שנרכשה על ידי מיקרוסופט, הן בין האפליקציות בעלות מספר ההורדות הגבוה ביותר ל-iPhone – על פי הדירוג של אפל עצמה. באשר לאפיק, היא הציעה בעבר את המשחק הפופולרי שלה, פורטנייט, ב-App Store, אולם ב-2020, אפל הסירה את המשחק מהחנות שלה, עקב העובדה שאפיק קיבלה תשלומים מצד שלישי. ההחלטה הלהיטה עוד יותר את הקרב בין שתי החברות וגרם לאפיק לפנות לערכאות. במרוצת הדרך, אפל הודיעה כי היא קובעת את העמלה שהיא גובה ממפתחי צד שלישי על כל הורדה של האפליקציה שלהם ל-27% מההכנסות ממנה.

יצוין כי אפל מחויבת להציע ללקוחות אפשרויות אלטרנטיביות לתשלום על האפליקציות גם באירופה, בעקבות חוק של האיחוד האירופי.

אפל היא לא החברה היחידה שאפיק יצאה נגדה לקרב משפטי: מפתחת פורטנייט תבעה ב-2020 גם את גוגל, בטענה שגם חנות האפליקציות שלה, Google Play, מונעת תחרות. אפיק ניצחה בתביעה זו, כאשר בדצמבר האחרון קבע בית משפט בארצות הברית שגוגל מתנהלת כמונופול בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים