ארה"ב: תכונת ה-NameDrop של אפל מדאיגה את סוכנויות האכיפה

בכמה מדינות בארה"ב הזהירה המשטרה את משתמשי iPhone ו-Apple Watch מפני התכונה, שמאפשרת להחליף פרטי קשר בין שני מכשירים קרובים, בשל סיכונים בטיחותיים

להפעיל NameDrop רק כשצריך.

אחת התכונות החדשות שאפל הוסיפה למערכת ההפעלה iOS 17 האחרונה היא תכונה בשם NameDrop, המאפשרת למשתמשי iPhone ו-Apple Watch עם עדכוני מערכת iOS 17.1 ו-watchOS 10.1 להחליף בקלות מידע ליצירת קשר על ידי קירוב המכשירים זה לזה.

לכאורה, תכונה חביבה, שמאפשרת להחליף פרטי קשר בין שני משתמשים בנוחות ובמהירות. אבל נראה שהמשטרה בארה"ב פחות מרוצה ממנה.

בכמה מדינות בארה"ב פרסמו סוכנויות אכיפת החוק התראה למשתמשי אפל "להיזהר" מהסיכונים הבטיחותיים הנלווים לשיתוף מידע ליצירת קשר. המשטרה גם קראה להורים לשנות את ההגדרות במכשירים של ילדיהם כדי "לשמור עליהם".

המשטרה ציינה, כי התכונה עשויה לבצע את מה שהיא נועדה לעשות ללא ידיעת המשתמש, ואף ממליצה "לא לתת לזרים להחזיק את הטלפון שלך".

בדרום קרוליינה, מחלקת השריף של מחוז גרינוויל הודיעה לציבור, כי התכונה הזאת היא "משהו שאנשים קשישים, ילדים, או אנשים פגיעים אחרים עשויים בקלות לשגות לגביו או להתעלם ממנו".

דובר של אפל הגיב לידיעות הללו, וציין כי התכונה עוצבה כדי לאפשר למשתמשים להחליף פרטי קשר ספציפיים רק עם אנשים שהם בוחרים לשתף איתם את המידע. בנוסף, משתמשי iPhone ו-Apple Watch שלא יגיבו לאפשרויות המוצגות על המסך בעת קירוב מכשירים – המידע שלהם לא ישותף. לדברי החברה, שום פרטי קשר לא "משותפים אוטומטית" כשמקרבים את המכשירים.

כדי שלא ישותפו פרטי קשר או מיקום בטעות, ההמלצה היא, כמובן, לכבות את התכונה במכשיר ולהפעיל אותה רק כשצריך. ליתר ביטחון.

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    היי, תזכורת בנוגע לפיצר בשביל שהעברת פרטים של NameDrop תתחיל שני המכשירים צריכים להיות מאוד קרובים אחד לשני ודורשים אישור מפורש על מנת להתחיל את ההעברה. אפשר לבחור מה רוצים לשתף (רק מספר טלפון, רק איי מייל, וכו׳..) וגם אחרי אישור המכשירים מתרחקים אחד מהשני ההעברה מתבטלת אוטומטית. לא צריך ״לכבות ליתר ביטחון״ כי אין שום סכנה להיזהר ממנה. זה אחד מהפיצרים הנוחים שהם הוציאו בשנים האחרונות לדעתי ממש אתמול השתמשתי בו. (גם כן האנימציה מגניבה אפשר לנסות את זה גם עם מכשירים שיש לכם את האיש קשר בתוכו זה סתם נחמד לראות חחחח)

    1. ניניו

      תשובה מדויקת. נושא כתבה כזו צריך להיות הכסילות והטיפשות של ארגוני הבטחון שמנסים להפחיד על משהו שהם לא מבינים בו.

אירועים קרובים