גוגל משפרת את האבטחה והפרטיות של האפליקציות בחנות שלה

הודיעה כי תוסיף תג חדש בשם "סקירת אבטחה עצמאית", שמטרתו לאשר למשתמשים שהאפליקציה עברה אימות עצמאי ועומדת בתקני האבטחה והפרטיות המקובלים בתעשייה

גגל הפסידה במשפט ההגבלים העסקיים בעניינה בארה"ב. ה- Play Store.

גוגל מחפשת עוד דרכים כדי להבטיח שהאפליקציות שהיא מציעה בחנות האפליקציות שלה אכן בטוחות לשימוש, והפעם היא מתרכזת בנושאי אבטחה ובפרטיות. החברה הודיעה, כי תתחיל להוסיף תג חדש בשם "סקירת אבטחה עצמאית", שהמטרה שלו היא לאשר למשתמשים שהאפליקציה עברה אימות עצמאי כדי להבטיח שהיא עומדת בתקני האבטחה והפרטיות המקובלים בתעשייה – גם אם יוצרי האפליקציה לא עשו זאת בעצמם.

הסקירות הללו מבוצעות בהתאם לתקן MASA שעליו הוחלט בשנה שעברה, המאפשר למפתחים לבחון האם האפליקציה עומדת בתקנים ובנהלים המינימליים הנהוגים בתעשייה, וזאת באמצעות בדיקות המבוצעות בידי צד שלישי.

גוגל לא מבטיחה שאין כל בעיה באפליקציה, כי היא לא מחפשת באגים בבדיקות הללו, שמובילות לקבלת התג, אלא מאשרת שהמפתחים שמו בראש רשימת העדיפויות בפיתוח האפליקציה את ההיבטים של פרטיות ואבטחה.

בתור התחלה, גוגל החלה לבדוק אפליקציות VPN ולסמן את כל אלה שנמצאות ראויות אחר הבדיקה בתג החדש. המטרה להציג את השינוי הזה בפני המשתמשים.

מעבר לכך הודיעה גוגל, כי התתחיל להשתמש ב-Play Protect גם כדי לסרוק אפליקציות שמורדות מחנויות חיצוניות, ולא רק מ-Google Play – כלומר תוכנת אנטי וירוס לכל דבר. בינתיים מדובר בהרצות בדיקה מקומיות במקומות שונים בעולם, אך זו תכונה שאמורה להפוך לגלובלית כבר בחודשים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים