פודקאסט: תיירים בערים? זו האפליקציה שתסדר לכם את הטיול

צליל פולק, שותף מייסד בסטארט-אפ מטרוטרוול, מספר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים על האפליקציה של החברה, שמנגישה את כל המידע שתייר זקוק לו כאשר הוא מגיע לעיר מסוימת ● החברה יוצאת לפיילוט עם עיריית הרצליה

צליל פולק ומירב בר לב שטרית, מייסדים שותפים של מטרוטרוול. צילום: יח"צ

משבר הקורונה השאיר אותנו בארץ ורבים מאתנו לא ראו מטוס מבפנים מאז שהנגיף פרץ לחיינו. אחת המרוויחות העיקריות מכך היא תעשיית תיירות הפנים, מאחר שלאור הנסיבות, התייר הישראלי מטייל ונופש הרבה יותר בארץ. הדבר הביא עיריות רבות לנצל את המצב כדי לעודד תיירים לבקר בעירן.

תייר שמגיע לעיר שהוא לא מכיר (או שכן), גם אם הוא ישראלי והעיר היא בארץ, רוצה לקבל מידע על אירועים שקורים בה, אטרקציות, מקומות לינה, מסעדות, מוזיאונים וכמובן – איך מגיעים, לאן נוסעים ודרך אילו רחובות ללכת. במקרים רבים, המידע הזה מפוזר באתרים שונים ובאפליקציות שונות, והוא לא תמיד עדכני.

הסטארט-אפ מטרוטרוול פיתח אפליקציה ייעודית לערים, שמאפשרת בלחיצת כפתור לקבל מידע בזמן אמת על מה שקורה במקום שבו הוא מבקר. צליל פולק, שותף מייסד בחברה, סיפר על האפליקציה בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים. מנחה: יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. עורך: אורי אלון.

איך נולד הרעיון לפתח את האפליקציה?
"ההתחלה הייתה בהאקתון בתחום התיירות, שנערך לפני שנתיים וחצי בנגב המערבי. שם הכרתי את מירב בר לב שטרית, שהיא שותפה שלי למיזם. היא הגיעה מהכיוון של חוויית משתמש (UI), וביחד בנינו רעיון שנקרא מטרו נגב, שאחר כך הפכנו לפלטפורמה ארצית. באותו האקתון זכינו במקום הראשון מתוך 20 פתרונות שהוצגו".

מה מייחד את האפליקציה שלכם לעומת מקורות אחרים ואפליקציות אחרות?
"הייחוד שלנו הוא בצורה שבה המשתמש רואה את המידע. בניגוד לפתרונות אחרים, התצוגה היא בצורה של מפה אינטראקטיבית, שמאפשרת לו למצוא את המידע שהוא רוצה למצוא בצורה מאוד פשוטה".

למה הכוונה במפה אינטראקטיבית?
"כאשר המשתמש מוריד את האפליקציה, המסך הראשון שהוא מקבל דומה למפות של רכבות תחתיות בחו"ל. בתוך המפה יש קישור לכל אחד מהנושאים שהוא מחפש: אוכל, אטרקציות, אירועים מיוחדים בעיר, אתרי תיירות ועוד. המידע הוא ישיר, עדכני ומאפשר לו לדעת בזמן אמת מה קורה בעיר ולתכנן את יום המחרת".

התארחתם במרכז החדשנות של עיריית הרצליה ואתם עומדים לצאת לפיילוט משותף איתה. ספר על כך.
"זו הפעם הראשונה שבה עיריית הרצליה שותפה בפלטפורמה שמאפשרת להגיע לתיירים שבאים לעיר, כאשר הבסיס הוא תוכן איכותי וזמין. יש כאן חיבור מעניין בין העסקים בהרצליה לבין התיירים שמגיעים, והוא מאפשר לספק להם את כל המידע שהם צריכים באופן מהיר וענייני. יש מערך שלם של עובדים שבונים את התוכן יחד איתנו, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם האגפים בעירייה, שמקבלים נתונים עדכניים על מצב התיירות בעיר".

מדובר במערכת גנרית, שמתאימה לכל עיר?
"כן. אנחנו לומדים כל עיר שאנחנו נכנסים אליה. יש שוני בין הערים והאתרים, בין אם במזג האוויר, באופי של הערי השונות, בין האטרקציות שיש בהן, האם יש בהן חוף ים או לא ועוד. היופי הוא שניתן להוריד את האפליקציה מכל מקום ולדעת מה קורה בכל עיר".

באיזה שלב נמצא הסטארט-אפ שלכם?
"ביצענו גיוס ראשוני, כדי להניע את הפעילות, ועכשיו אנחנו יוצאים לסבב גיוס שני, כאשר המטרה היא לגייס מיליון דולר – להמשך הפעילות ולצמיחה מהירה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים