ווטסאפ תטיל "סנקציות" על מי שלא יסכים למדיניות השנויה במחלוקת

החברה תיישם בהדרגה את מדיניות הפרטיות החדשה עד ה-15 במאי ● משתמשים שלא יאשרו אותה לא יוכלו לקבל ולשלוח מסרים מווטסאפ

טלגרם נותנת לה פייט. ווטסאפ. צילום: BigStock

מדיניות הפרטיות החדשה של ווטסאפ, שיישומה נדחה בתחילת השנה בעקבות מחאת גולשים, לא הלכה לשום מקום: היא תיושם במלואה עד ה-15 במאי – כך הודיעה החברה בימים האחרונים. ומה עם מי שלא יסכים לה? ובכן, היא תטיל מגבלות על השימוש שלו באפליקציה.

ווטסאפ צפויה "לבקש" את הסכמתם של המשתמשים ליישום המדיניות החדשה לגביהם בהדרגה עד ל-15 במאי. החברה כתבה בבלוג שלה כי "בשבועות הקרובים נפרסם באנר בווטסאפ עם יותר מידע, כך שאנשים יוכלו לקרוא אותו בזמן הנוח להם. נכלול בו יותר מידע, כדי לנסות ולענות על דאגות ששמענו. בסופו של דבר, נתחיל לשלוח תזכורות למשתמשים כדי שיקראו את ויסכימו לעדכונים הללו (הכוונה היא למדיניות החדשה – י"ה), כדי שיוכלו להמשיך ולהשתמש בווטסאפ".

ומה יקרה למי שלא יסכים? במייל ששלחה ווטסאפ לשותפות שלה, ושצוטט בטק קראנץ', החברה ציינה כי "בטווח הזמן הקצר, משתמשים אלה יוכלו לקבל שיחות והתראות, אבל לא לקרוא ולשלוח מסרים מהאפליקציה". החברה לא ציינה מה יקרה בטווח הארוך.

מדיניות הפרטיות החדשה מאפשרת לווטסאפ, שנמצאת בבעלות פייסבוק, לשתף מידע של משתמשים עם החברה האם – שהיא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם קרוב לשלושה מיליארד חברים. המדיניות הייתה אמורה להיכנס לתוקף מוקדם יותר החודש – ב-8 בפברואר. אלא שהכוונה של ווטסאפ ליישם אותה הביאה לביקורת נרחבת, שלא לומר קיתונות של "אש", כלפי האפליקציה – שבעקבותיה היא החליטה לדחות את יישומה.

מספר גדול של משתמשים באפליקציה החליטו למחוק את ווטסאפ מהמכשירים שלהם בעקבות שינוי המדיניות, וחלקם אף עברו לאפליקציות אחרות, כגון טלגרם וסיגנל, בין היתר לאחר שאילון מאסק המליץ למשתמשים לעבור אליה. אלא שגם זה לא הספיק כדי לשכנע את ווטסאפ לחזור בה מהמדיניות שכאמור, תיושם בהדרגה עד ה-15 במאי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    יאלה כולה תוכנת מסרים בחיי שאתם מה זה עפים על עצמכם אם תמשיכו ככה פשוט מישהו איר יפתח אפליקציה יותר טובה בלי כל הסנקציות שאתם מפעילים אתם לא פייס בוק שוב כולה אפליקציית מסרים...

  2. ישראלי

    לעזוב מייד את החצופים הללו , הולכים ראש בראש עם אוסטרליה ועם כל העולם חושבים שאנחנו בכיס שלהם .. סיגנל הרבה יותר טובה מעבירה קבצים שונים ואפילו גדולים מאוד ועוד יתרונות והכי חשוב קוד פתוח והגנה מוחלטת על המידע שלנו יאללה כולם לעבור לסגנל 50 מליון עברו עכשיו לא להיכנה לסחטנות הזו מי שיכנע ישלם בפרטיותו.

אירועים קרובים