בזכות ווטסאפ: טלגרם היא האפליקציה עם הכי הרבה הורדות בעולם

עקב כוונות אפליקציית הצ'אט ווטסאפ לשתף את המידע שהיא צוברת על משתמשיה עם החברה האם, פייסבוק, רבים פנו ליישומים מקבילים, ובעיקר לטלגרם ● האפליקציה צברה יותר מ-63 מיליון התקנות בחודש הקודם, פי 3.8 מההורדות שלה בינואר אשתקד

משתדרגת עוד. טלגרם. צילום: BigStock

מיליוני אנשים הורידו באחרונה את טלגרם (Telegram) ואפליקציית המסרים המיידיים הפכה לאפליקציה הלא-משחקית שהורדה הכי הרבה פעמים בעולם בינואר 2021, כך על פי נתוני סנסור טאואר (Sensor Tower) שהתפרסמו באחרונה.

טלגרם צברה יותר מ-63 מיליון התקנות, שהן פי 3.8 מההורדות שלה בינואר 2020. בהודו היא זכתה במספר ההורדות הגבוה ביותר, שעמד על 24 אחוזים, ואחריה באינדונזיה, בה הורידו אותה 10 אחוזים מכלל המשתמשים, כך לפי הדיווח.

טיק-טוק (TikTok) היא האפליקציה השנייה שאינה מתחום הגיימינג במספר ההורדות שלה בעולם, והיא הותקנה בחודש שעבר על ידי כמעט 62 מיליון משתמשים.

אחרי טיק-טוק ניצבות בטבלת ההורדות פייסבוק (Facebook) וווטסאפ (WhatsApp) שלה, אבל קודמת להן אפליקציה אחת נוספת, שהייתה עלומה עד שעלתה באחרונה לגדולה, ושמה סיגנל (Signal).

אלטרנטיבה לווטסאפ. סיגנל. צילום מסך מאתר האינטרנט העברי

אלטרנטיבה לווטסאפ. סיגנל. צילום מסך מאתר האינטרנט העברי

טלגרם וסיגנל, שהגיעו גם לראש המצעדים בחנות Google Play, זכו באחרונה בביקושי הקהל לא במקרה. אפליקציות הצ'אט הללו השיגו את הפופולריות העצומה והגואה הזו על רקע החששות הגוברים לגבי שינויי נהלי הפרטיות הקרובים של ווטסאפ.

ההודעה שבישרה למשתמשים על השינוי הקרב בווטסאפ. צילום מסך

ווטסאפ, ובעיקר הבעלים שלה פייסבוק, הביאו משתמשים רבים לכדי זעם גדול אחרי שהחברה הודיעה בתחילת ינואר שאפליקציית הצ'אט הפופולרית שלה משנה באופן מוצהר את מדיניותה, והזהירה את משתמשיה כי נתוניהם ישותפו עם פייסבוק החל מה-8 בפברואר. המשתמשים רתחו בעיקר משום ש-ווטסאפ לא הותירה להם זכות להחליט כי אינם מוכנים לאשר את השינוי, ומי שסירב היה עתיד להיפרד מהיישום לשלום. ההצדקה שסיפקה ווטסאפ למהלך היא ששיתוף הדטה האישית נועד בכדי לשפר את חוויית המשתמשים ברשת החברתית הדומיננטית לצורכי פרסום, עוד סוגיה שהעצימה את הביקורת על המהלך.

מבין המתנגדים בלט אדם אחד – אילון מאסק, היזם והמיליארדר, מנכ"ל החברות החדשניות והמצליחות TBC (ר"ת The Boring Company), SpaceX, נוירלינק (Neuralink), וטסלה (Tesla) – שגם עשה מעשה. יום לאחר שנודע על תכנית שיתוף המידע עם פייסבוק, צייץ מאסק ל-41.5 מיליון העוקבים שלו בטוויטר (Twitter) שתי מילים בלבד: "השתמשו בסיגנל", במה שלמעשה הביא אל סיגנל את המורידים הרבים, וגם הבעיר את השטח ועודד את המשתמשים להתקומם ולאמץ את היישומים האלטרנטיביים.

כבר באמצע ינואר אפליקציית המסרים המידיים טלגרם חצתה את רף 500 מיליון המשתמשים הפעילים. היישום רשם עשרות מיליוני משתמשים חדשים בתוך שלוש יממות בלבד, כך עידכן אז המייסד, פאבל דורוב. "25 מיליון משתמשים הצטרפו לטלגרם ב-72 השעות האחרונות. 38% מהם מאסיה, 27% מאירופה, ו-21% מאמריקה הלטינית", אמר דורוב, שהצביע על המגמה שהעידה על מספר משתמשים נוסק.

האקט, שהתבטא בינתיים בעיקר בהורדתם והתקנתם של טלגרם וסיגנל ודומיהם, ופחות בנטישת ווטסאפ, הספיק כדי שפייסבוק תנסה להסביר שהשינוי במדיניות הוא בעצם מינורי ואף תדחה את יישומו, אבל בכל זאת התוצאות מדברות בעד עצמן – עם עשרות מיליונים או יותר של "לקוחות" שפשוט אימצו אפשרות אחרת למשלוח הודעות על פני זו שמציעה פייסבוק דרך ווטסאפ שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים