IDC: שוק הסמארטפונים התאושש ברבעון הרביעי; אפל קפצה למקום הראשון

לפי הדו"ח האחרון שפרסמה IDC, ההתאוששות בשוק הסמארטפונים העולמי ברבעון הרביעי הייתה מרשימה ● אפל הצליחה לטפס למקום הראשון של יצרניות הסלולר ברבעון האחרון של 2020 הודות למכירות שיא רבעוניות של דגמי ה-iPhone החדשים ● במקביל, וואווי הולכת ושוקעת על רקע החרם האמריקני עליה

הצרכנים המודאגים מפחיתים את הביקוש

תודה ל-iPhone 12: אפל (Apple) הצליחה לטפס למקום הראשון של יצרניות הסלולר ברבעון האחרון של 2020 הודות למכירות שיא רבעוניות של דגמי ה-iPhone החדשים. במקביל, וואווי (Huawei) הולכת ושוקעת על רקע החרם האמריקני עליה.

הדו"ח האחרון שפרסמה חברת מחקרי השוק IDC וגם חברות מחקר נוספות מעיד על שינויים גדולים בשוק הסמארטפונים העולמי ברבעון האחרון של שנת 2020.

לפי הדו"ח של IDC, משלוחי הסמארטפונים של אפל קפצו ב-22.2% ברבעון הרביעי והסתכמו ב-90.1 מיליון מכשירים – המספר הגבוה ביותר אי פעם של משלוחים ברבעון של ספקית סלולר יחידה כלשהי. הקפיצה הזאת, ברבעון המוצלח ביותר של אפל, מיוחסת להצלחה האדירה של סידרת מכשירי ה-iPhone 12, שקידמה את הענקית מקופרטינו למקום הראשון בטבלת יצרניות הסלולר, עם נתח שוק עולמי של 23.4%. ייתכן שהצלחתה של אפל עם המכשירים החדשים, על רקע חגי הקניות, גם הניעה את השוק כולו לצמיחה חיובית. אמנם, בהיבט שנתי 2020 חוותה ירידה של 5.9% בהשוואה ל-2019, אך "ההתקדמות לקראת התאוששות השוק היא מרשימה", מציינת IDC, "ואנו מאמינים שהמומנטום שממשיך ב-2021 יישאר חזק".

הרבעון האחרון של 2020 הציג שינויים מובהקים בקרב חמש היצרניות המובילות, כשאפל טיפסה למקום הראשון, כאמור, ואחריה סמסונג (samsung) עם צמיחה של 6.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ונתח שוק של 19.1% (עלייה מ-18.8% ברבעון המקביל). שיאומי (Xiaomi) הגיעה למקום השלישי, עם נתח שוק של 11.2%, ואחריה אופו (OPPO), עם 8.8% נתח שוק. שתי החברות הסיניות הצליחו להשתלט על נתח השוק שוואווי איבדה, עם צמיחה של 32% לשיאומי ו-10.7% לאופו בהשוואה לרבעון המקביל. סוגרת את החמישייה וואווי שצנחה ב-42.5% במספר המשלוחים, והגיעה לנתח שוק של 8.4% – לעומת 15.2% ברבעון המקביל.

"ההתאוששות בשוק המסארטפונים ובשרשרת הייצור שלו הייתה באמת מרשימה", ציין ריאן רית', סגן נשיא ב-IDC. "מרבית האנשים בעולם הם או בצורה מסוימת של סגר או מחכים לשוב לחיי יום יום רגילים, אך מכירות הסמארטפונים קופצות בחזרה כאילו לא קרה כלום… זה מעיד על החשיבות שיש לסמארטפונים בחיי האנשים ומספק בסיס מוצק לביקוש בשוק. עם התקדמות העולם לעידן שאחר המגיפה, IDC מאמינה שהביקוש יגדל, והתאוששות השוק תואץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים