אפל הכתה את התחזיות – עם עליות בולטות בהכנסות וברווח

העבודה מהבית בגלל הקורונה הביאה לעלייה בביקוש למחשבי ה-iPad וה-iMac של החברה – וכתוצאה מכך לגידול ניכר בהכנסות, שחצו בפעם הראשונה את הרף של 100 מיליארד דולר לרבעון

גם טים קוק, מנכ"ל אפל, עובד מהבית. או לפחות מבחוץ. צילום מסך: נחמה אלמוג

אפל פתחה את השנה הכספית שלה ברגל ימין: החברה סגרה רבעון ראשון מצוין, עם עליות בסעיפים העיקריים, שהיכו את תחזיות האנליסטים. זאת ועוד, מדובר ברבעון הראשון שבו החברה עוקפת את רף ההכנסות של 100 מיליארד דולר – ועושה זאת בגדול.

חברת הענק הציגה ברבעון הראשון של שנתה הכספית הכנסות בסך 111.44 מיליארד דולר – זינוק של 21.4% לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הכספית 2020. הנתון עקף בכ-8% את תחזיות האנליסטים, שציפו שהן יעמדו על 103 מיליארד דולר. הוצאות החברה רשמו גם הן עלייה בולטת, אם כי פחות – הן גדלו ב-17.6% ל-77.9 מיליארד דולר. אפל עקפה את ההערכות גם בסעיף הרווח הנקי למניה , אם כי בסנט אחד בלבד – הוא עמד על 1.68 דולר לעומת צפי של 1.67 דולר. זאת, לאחר זינוק של כ-34%. הרווח הנקי הכללי רשם גידול של קרוב ל-30% ועמד על 28.8 מיליארד דולר.

חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המוצרים, לרבות ה-iPhone 12 החדש, זינקו ב-21% ל-95.7 מיליארד דולר ומכירות השירותים צמחו ב-24% ועמדו על 15.8 מיליארד.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של הענקית מקופרטינו גדלו ב-18.6% ל-67.1 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-25.9% ל-44.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 39.78%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-11.88% ל-10.8 מיליארד והרווח צמח ב-31.2% ועמד על 33.5 מיליארד. חבות המס של החברה רשמה זינוק של 31% והגיעה ל-4.8 מיליארד.

הכול בגלל העבודה מהבית

שנון קרוס, האנליסטית הראשית של חברת המחקר קרוס ריסרץ', אמרה כי העליות שרשמה אפל היו צפויות, עקב הרצון של אנשים לשדרג את הסמארטפונים הקיימים שלהם, יותר מאשר לעבור למכשירים של חברות מתחרות. היא ציינה כי תרמו להן מכשירי ה-iPad ומחשבי ה-Mac של החברה, שהביקושים להם גדלו עקב הצורך לעבוד מהבית, בגלל הקורונה.

מנכ"ל אפל, טים קוק, ניצל את ההזדמנות על מנת להודות לעובדי החברה ואמרה כי "היה לנו רבעון טוב, שלא היה מתאפשר ללא העבודה המסורה של כל אחד מעובדי החברה ברחבי העולם. אנחנו מרוצים גם מתגובת השוק למצרים החדשים שהשקנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים