גולן טלקום ו-HOT mobile נקנסו ב-300 אלף שקלים כל אחת

משרד התקשורת ממשיך להטיל קנסות על חברות תקשורת שלא הקפידו להציע שירות סינון תכנים עבור קטינים ● אחרי פלאפון, סלקום ופרטנר הגיע תורן של גולן טלקום ו-HOT mobile

עוד קנסות על חברות תקשורת. צילום אילוסטרציה: BigStock

לשרשרת הקנסות שמטיל משרד התקשורת בחודש האחרון מצטרפות היום (ג') גולן טלקום ו-HOT mobile, שהמשרד הודיע על כוונתו להטיל עליהן קנס בסכום של כ-300 אלף שקלים כל אחת, בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. עקב תיקון חוק התקשורת, שנכנס באחרונה בתוקף, סכומי העיצומים הוכפלו.

הקנסות מוטלים בעקבות בדיקה שערכו מפקחים ממינהל הפיקוח והאכיפה של המשרד, שביצעו עסקות פרונטליות כלקוחות סמויים במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של שתי החברות. במהלך הביקורות הצטרפו המפקחים לתכנית תעריפים שכוללת גלישה באינטרנט, אותה הם הציגו כמיועדת לקטין בגיל 9-10.

לדברי המשרד, בכל העסקות שבוצעו לא יידע הנציג את המנוי (המפקח) בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאלה. המידע האמור לא נמסר למנוי על אף שתכניות התעריפים בכל העסקות כללו שירות גלישה באינטרנט והמנוי הדגיש שהעסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר כי "המשרד ימשיך לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט במטרה למנוע פגישה בקטינים".

גולן ו-HOT mobile לא לבד

במהלך השבועות האחרונים הודיע משרד התקשורת על הכוונה להטיל עיצומים כספיים על חברות תקשורת נוספות, גם במקרים אלה בשל הפרת הוראות רישיון בנושא הגנה על קטינים: פלאפון נקנסה בסכום של כ-700 אלף שקלים, וסלקום ופרטנר – בסכום של כ- 1.1 מיליון שקלים על כל אחת.

הבדיקות של מפקחי מינהל הפיקוח והאכיפה של משרד התקשרות נערכו לפני שלוש שנים – באפריל 2016. המשרד נימק זאת בכך ש-"מדובר בתהליך שאורך זמן רב ודורש משאבים ניכרים, שכן הוא נערך במקביל על כמה חברות. חשוב להגיד כי מדובר בממצאים רבים, שנבדקו בהיבטים שונים, כולל היבטים משפטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים