משרד התקשורת מתכוון לקנוס את פלאפון ב-700 אלף שקלים

בביקורת שערך המשרד נמצא שנציגי החברה מכרו שירותי גלישה באינטרנט מבלי להציע תוכנת סינון אתרים – על אף שידעו שהיא מיועדת לקטין בגיל 9-10 ● פלאפון: "הבדיקות בוצעו לפני שלוש שנים, מאז תדרכנו את המנהלים והנציגים"

פלאפון: חוזרים מחל"ת

משרד התקשורת מסר היום (ה') כי הודיע לפלאפון על כוונתו להטיל עליה קנס בסך 691,570 שקלים בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. המשרד ציין בהודעתו כי עקב תיקון חוק התקשורת, שנכנס באחרונה לתוקף, סכומי הקנסות הוכפלו "והם עתה מרתיעים יותר".

לפי ההודעה, הקנס הוטל לאחר בדיקה שערך מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת, שביצע 10 עסקות פרונטליות, כלקוח סמוי, במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של החברה. במהלך אותן עסקות הצטרפו הבודקים לתכנית תעריפים שכוללת גלישה באינטרנט, אותה הציגו כמיועדת לקטין בגיל 9-10.

בתשע מתוך 10 המקרים לא יידע הנציג את המפקח במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים כאלה. המידע לא נמסר למפקח על אף שתכניות התעריפים בכל העסקות כללו שירות גלישה באינטרנט, והמפקח הדגיש שהעסקה מיועדת לקטין.

הנציג "לא ידע ולא שמע" על תוכנות סינון

בעסקה אחת, הנציגה לא הייתה בקיאה בהבדלים שבין חסימת שירותים ב-"טופס גישה לשירותים" הכלול בהסכם ההתקשרות לבין חסימת אתרים ותכנים פוגעניים. בעסקה נוספת הנציג לא הציע, גם לבקשת המפקח, תוכנת סינון אתרים ותכנים פוגעניים, מכיוון שלא ידע ולא שמע, לדבריו, דבר על קיומה של תוכנת סינון כזו – לא בחינם ולא בתשלום. בעסקה אחרת, שבה יידעה נציגת החברה בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט, היא הפנתה את המפקח לשירות הלקוחות להצטרפות לתוכנה שנקראת "בקרת הורים".

רק בשלוש עסקות ביצעו הנציגים פעולה אקטיבית של התקנת תוכנת סינון לאתרים ותכנים פוגעניים בחינם, וזאת לאחר בקשה מפורשת של המפקח. בשבע העסקות הנוספות הפנו הנציגים את המפקחים למוקד שירות הלקוחות של החברה על מנת לקבל פרטים ולהתקין את התוכנה האמורה.

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ציין כי "במטרה למנוע פגיעה בקטינים, ימשיך משרד התקשורת לפעול בכל דרך כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות באינטרנט ובאשר לזכותם של הלקוחות לדרוש מהחברות, ולקבל ללא תשלום, תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים".

מפלאפון נמסר בתגובה כי ״כפי שעולה מדו"ח המשרד, מדובר בבדיקות שנערכו לפני שלוש שנים. בזמן זה החברה טיפלה בנושא לעומק, חידדה ותדרכה את המנהלים והנציגים בעניין. בכוונת החברה להגיש את טיעוניה למשרד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים