משרד התקשורת קנס את סלקום ביותר ממיליון שקלים

מפקחי החברה פעלו כלקוחות סמויים וביקשו מנציגי סלקום לרכוש תכנית, כולל חבילת גלישה, עבור ילד בן 9-10 ● הנציגים לא יידעו אותו במקרים מסוימים על האפשרות לקבל כלים לסינון תכנים, ובמקרים אחרים לא ידעו לספר להם את הפרטים המלאים על השירות

מכרז של עיריית רמת גן. סלקום

משרד התקשורת הודיע היום (א') לסלקום על כוונתו להטיל עליה קנס בסך של 1,112,510 שקלים בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים ברשת.

ההחלטה מתבססת על בדיקות שערכו מפקחים מטעם מנהל הפיקוח והאכיפה במשרד, שביצעו 10 עסקות פרונטליות, כלקוחות סמויים, במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של החברה. במסגרת אותן עסקות הם הצטרפו לתכנית תעריפים הכוללת גלישה באינטרנט, שאותה הציגו כמיועדת לקטין בגיל 9-10.

לדברי המשרד, בכל 10 העסקות שבוצעו, ובניגוד להוראות בחוק התקשורת, לא יידע נציג החברה את המנוי (המפקח) במהלך העסקה בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, כולל על קיומם של אמצעים טכנולוגיים שמיועדים לסינון אתרים או תכנים. המידע לא נמסר למנוי על אף שתכניות התעריפים בכל העסקות שדובר עליהן כללו גלישה באינטרנט, והמנוי הדגיש שהעסקה מיועדת לקטין בגיל 9-10.

המשרד מציין כמה דוגמאות, שלפיהן נציג סלקום לא ידע אם השירות ניתן בחינם או בתשלום והפנה את המנוי למוקד השירות של החברה, או שהוא טען שלא ניתן לחסום את הגלישה באינטרנט והעלה אפשרות שהמנוי ינסה לבצע חסימה במכשיר. במקרים אחרים הנציג הפנה את המנוי לאינטרנט רימון לצורך קבלת פרטים בנוגע לשירות הסינון, או שהציע הצטרפות לשירות הסינון בחינם, אך טען שהשירות החינמי אינו יעיל.

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ציין כי "במטרה לצמצם את הסיכונים ברשת כלפי קטינים, המשרד פועל כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת, וכן לגבי האפשרויות הקיימות בפני הלקוחות לדרוש ולקבל מהחברות תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים בחינם. המשרד יגביר את הפיקוח על הנושא בתקופה הקרובה, על מנת לוודא שהחברות מקיימות את ההוראות בהקשר זה".

טרם נמסרה תגובת סלקום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני

    יופי אני שמח! הם לוקחים כסף בהוצאה לפועל מאנשים תמימים על חובות קטנים מגיעים לאלפי שקלים, ואפילו גם אחרי שאנשים מסיימים לשלם את הכסף בשוברים להוצאה לפועל ! העורך דין שלהם אחרי כמה שנים , לפעמים עד 7 שנים שולח עוד הפעם הוצאה לפועל שאותם אנשים חשבו שהם סיימו את החוב מזמן!! הם מנצלים את האזרחים הפשוטים

אירועים קרובים