טראמפ קורא לאפל לייצר בארה"ב; לא מודאג מהצניחה במניות שלה

הנשיא האמריקני הגיב למצב של אפל וסיפר על השיחה שהייתה לו עם מנכ"ל החברה, טים קוק ● לדבריו, "אני לא מודאג - אפל עלתה במאות אחוזים מאז שהתחלתי בנשיאות"

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בסוף השבוע על צניחת המניות של אפל. לדבריו, הוא לא מודאג מכך, והוא אף הביע אי שביעות רצון מכך שאפל מייצרת את מכשיריה בסין.

המניות של החברה צנחו ביום ה' בוול-סטריט בכ-10%, לאחר שהיא הודיעה יום קודם לכן שהיא חותכת את תחזית ההכנסות שלה. הסיבות לכך רבות, אבל העיקרית שבהן היא ההאטה בשוק הסיני והצפי שלה שלפיו היא תמכור שם פחות מכשירי iPhone ו-iPad משציפתה בתחילה. עם זאת, ביום ו' המנייה שלה עלתה ביותר מ-4%.

לדברי טראמפ, "אפל היא חברה נהדרת. ראו, אני חייב לדאוג למדינה שלנו. אל תשכחו, אפל מייצרת את המוצרים שלה בסין. אמרתי לטים קוק, שהוא חבר שלי ואני מאוד מחבב אותו: יצר את המוצר שלך בארצות הברית. בנה את המפעלים הגדולים והיפים האלה בגודל של מיילים, בנה אותם בארצות הברית. זה ישמח אותי הרבה יותר. סין היא המרוויחה הגדולה ביותר מאפל… משום שהיא מייצרת את המוצרים שלה בעיקר בסין".

טראמפ הוסיף כי "עכשיו, הוא (קוק) משקיע 350 מיליארד דולר – בגלל מה שעשינו בנוגע למסים והתמריצים שיצרנו – בארצות הברית. הוא עומד לבנות קמפוס ואתרים רבים נוספים".

"אפל תייצר את המכשירים שלה בארה"ב – זה יקרה"

"המיקוד שלי הוא ארצות הברית", הוא הוסיף. "אני רוצה שהחברות האלה יחזרו, כמו שרבות עושות. אני רוצה שאפל תייצר את מכשירי ה-iPhone שלה ואת כל הדברים הנהדרים שהם עושים בארצות הברית, וזה יקרה".

עוד נשאל הנשיא האמריקני האם אינו מודאג בשל צניחת המניות של אפל והשיב: "לא, אני לא. ראו, הם עלו מאוד. אתם יודעים, הם עלו במאות אחוזים מאז שהתחלתי בנשיאות. אפל הגיעה למספרים מדהימים. הם יהיו בסדר".

בעקבות דבריו של הנשיא נשמעו הערות על כך שהוא לא דייק. ראשית, מניותיה של אפל לא עלו במאות אחוזים מאז שטראמפ החל לכהן כנשיא. גם דבריו על כך שאפל משקיעה 350 מיליארד דולר בארצות הברית ובקרוב תייצר בה את מכשירי ה-iPhone אינם נכונים. לפני כשנה הודיעה אפל כי תתרום לכלכלת ארצות הברית 350 מיליארד דולר במהלך חמש שנים, אך אין מדובר בהשקעה ישירה, אלא בדרכים אחרות, ורק פחות מ-10% מהסכום יושקע במדינה. בהקשר לקמפוס החדש, אפל אכן עומדת להשקיע מיליארד דולר באוסטין, טקסס, אבל הייצור של מוצריה לא יעבור לשם.

מזה זמן רב שטראמפ אומר שהוא מעוניין שאפל תייצר את מוצריה בארצות הברית. כפי שציין, הוא אף נפגש עם קוק וציין זאת לפניו. ב-2017 טראמפ גם טען שקוק הבטיח לו שאפל תפתח במדינה שלושה מפעלים "גדולים, גדולים, גדולים", אלא שבינתיים החברה חתמה על חוזה עם פוקסקון, שתייצר מסכי LCD במפעל שתקים בוויסקונסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים