בגלל הורדת התחזית: מניית אפל קורסת; גוגל עברה אותה בשווי השוק

החברה חוזה כי המכירות שלה יעמדו על 84 מיליארד דולר – כ-8% פחות מהתחזית הקודמת ● הסיבה העיקרית: מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין ● ההודעה השפיעה לרעה על וול-סטריט ועל המסחר במניות הטכנולוגיות באסיה

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל הורידה אמש (ד') את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הראשון של שנתה הכספית – וגרמה לירידה דרסטית במנייה שלה: אתמול לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט, היא ירדה ב-7%, והיום, עם פתיחתו, הירידה כבר הגיעה ל-9%. בנוסף, שווי השוק של החברה, שלפני חודשים אחדים עבר את רף טריליון הדולרים, נחתך אחר הצהרים ל-683 מיליארד דולר וירד אל מתחת לזה של גוגל, שעומד על 712 מיליארד. כמו כן, בהתאם, המניות הטכנולוגיות בבורסות אסיה רשמו הלילה והבוקר ירידות משמעותיות.

הסיבה להתפתחויות אלה היא שאפל מעריכה שהמכירות של מוצריה בשוק הסיני ברבעון יהיו נמוכות מהצפוי. על פי האומדנים הראשונים של הנהלת אפל, ההכנסות הרבעוניות הצפויות שלה יסתכמו ב-84 מיליארד דולר בלבד, לעומת צפי קודם ל-91 מיליארד. טים קוק, מנכ"ל החברה, ייחס את הירידה באומדנים להאטה בביקוש הצפוי מסין, שמשופע ממלחמת הסחר בינה ובין ארצות הברית. מאבק זה יוצר חוסר יציבות בסין, שבא לידי ביטוי בהאטה בצריכה.

ג'נו צ'אן, האנליסטית הראשית של בנק ST George, אמרה שיש להודעה של אפל השלכות גלובליות. "אפל רגישה למה שקורה בסין, שכן 18% מההכנסות החברה ברבעון האחרון של 2018 – מקורן משם", ציינה. עם זאת, היא הוסיפה כי "נכון שיש האטה בביקוש הצרכני בסין, אבל לא רק שם – אנחנו רואים האטה בצריכה גם ברוב מדינות המערב".

דבריה של צ'אן מקבלים חיזוק בדבריו של קוק, שאמר ש-"מלבד הירידה בביקוש לטלפונים חכמים בסין, שהיא הסיבה העיקרית לירידה בתחזית המכירות, האומדנים מושפעים מהדולר החזק ומקיטון בביקושים במדינות רבות אחרות, על אף שהיא נמוכה יחסית לירידה בביקושים בסין".

אנליסטים אחרים מציינים שהתחרות מצד יצרנים סיניים של טלפונים חכמים, ובעיקר מצד וואווי, פגעה בנתח השוק של אפל במדינת הענק – וזו סיבה נוספת לירידות.

בעקבות הודעת אפל: עצבנות בוול-סטריט

כאמור, וול-סטריט הגיבה בעצבנות לירידה בתחזית ההכנסות שפרסמה אפל: בעקבות הודעת החברה, המסחר במנייה שלה אתמול הופסק ל-25 דקות, ועם חידוש המסחר ירד שערה ב-8.49% ל-144.51 דולר – התוצאה הנמוכה ביותר מזה כשנה וחצי. לאחר המסחר אתמול וגם עם פתיחתו היום נמשכה המגמה השלילית. יש לציין שמאז שהחברה פרסמה את התוצאות שלה לרבעון האחרון של השנה הכספית צנחה המנייה שלה ב-30%.

כמו כן, נרשמה הבוקר ירידה של עד כ-2.5% בחוזים העתידיים בוול-סטריט – מה שמעיד על כך שייתכן שתהיינה בסיכומו של היום ירידות חדות במסחר.

המסחר בבורסות אסיה התנהל הלילה והבוקר במגמה מעורבת, אולם מניות חברות הטכנולוגיה יורדות: זו של סמסונג קטנה ב-3% בבורסה במדינת האם שלה, דרום קוריאה.

הידיעה עודכנה בשעה 16:45.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים