תחזית: עד 2016 יעקפו מכירות הטאבלטים את אלה של המחשבים הניידים

מחשבי הלוח עתידים להיות נקודת האור של שוק ה-PC, צופים בחברת המחקר NPD ● על פי התחזית, קצב המכירות של הטאבלטים יעלה ב-28% בכל שנה ● ה-iPad של אפל ימשיך להיות המחשב הפופולארי ביותר

היקף המכירות של מחשבי הלוח, דוגמת ה-iPad של אפל (Apple), עתיד לעלות ב-2016 על זה של המחשבים הניידים – כך עולה מתחזית שפרסמה אמש (ג') חברת המחקר NPD.

בחברה צופים, כי היקף המכירות הכולל של מחשבי ה-PC מכל הסוגים יעלה מ-347 מיליון יחידות ב-2012 ל-809 מיליון ב-2017, כאשר מתוכו יעלה היקף המכירות של המחשבים הניידים מ-208 מיליון יחידות ל-293 מיליון, בעוד שהיקף המכירות של הטאבלטים יעלה מ-121 מיליון יחידות ל-416 מיליון – שיעור שמייצג קצב צמיחה שנתי של 28%.

מחשבי ה-iPad ימשיכו להוביל בשוק גם בשנים הקרובות, צופים ב-NPD. על פי התחזית של החברה, סך המכירות בשווקים הבשלים של כל מחשבי הלוח, מכל הדגמים, יגיע ב-2013 ל-110 מיליון יחידות, ב-2014 ל-150 מיליון וב-2017 ל-254 מיליון. גם בשווקים המתפתחים יעלה היקף המכירות מדי שנה ויגיע ל-162 מיליון יחידות ב-2017.

ריצ'ארד שים, אנליסט בכיר מחברת NPD, צופה שיותר צרכנים יעדיפו מחשבי לוח על פני מחשבים ניידים – מגמה שתחילתה ניכרת כבר כיום – וכי חברות נוספות ישיקו מחשבי לוח בשווקים הבשלים, ובהם ארצות הברית, יפן ואירופה. באזורים הללו הביקוש למחשבי לוח גבוה. "בשווקים המפותחים יש יותר שירותים ותשתיות שנחוצים עבור מודלים חדשים של שימוש במחשבי לוח", על פי שים.

כן צופים בחברת המחקר, כי בעתיד יתפתחו מחשבי הלוח ויוכלו לשמש כתחליף יעיל יותר למחשבים ניידים. היצרנים צפויים להציע יכולות של הפעלה מיידית, להאריך את חיי הסוללה ולשפר עוד יותר את הניידות. כמו כן, ב-NPD חוזים שיהיו מעבדים בעלי מספר גדול יותר של ליבות, ספריות יישומים עשירות יותר, מערכות הפעלה יציבות יותר וצגים בעלי אבחנה גבוהה יותר – כפי שהראתה אפל עם צגי Retina Display במחשבי ה-iPad החדשים.

ההצלחה של מחשבי הלוח עתידה להוליד חידושים גם בקרב המחשבים הניידים, שממדיהם יהיו קטנים יותר ושהצגים שלהם יתאפיינו באבחנה גבוהה יותר ובתמיכה בריבוי נגיעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים