מחקר שוק: מחשבי Kindle Fire – במקום השני אחרי iPad

מתחזית של חברת המחקר HIS עולה, כי ברבעון האחרון של שנת 2011 יימכרו כארבעה מיליון יחידות של מחשבי הלוח Kindle Fire ברחבי העולם, ונתח השוק שלהם יגיע לכ-14% ● עוד חוזה החברה, כי בסך הכול יימכרו במהלך השנה כולה קרוב ל-65 מיליון יחידות - 273% יותר מאשר ב-2010

מנהלים את הבית. אמזון

ברבעון האחרון של השנה הנוכחית יימכרו 3.9 מיליון יחידות של מחשבי הלוח Kindle Fire של אמזון (Amazon) והנתח שלהם יגיע ל-13.8% משוק מחשבי הלוח העולמי – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר IHS. בכך היא תזנק למקום השני בשוק זה, אחרי ה-iPad של אפל (Apple).

רונה אלכסנדר, מנהלת מחקר בכירה למחשבי לוח וצגים ב-IHS, כתבה בדו"ח, כי "נראה שסוף סוף נמצא מתחרה שהצליח לפצח לפחות חלק מהנוסחה הסודית של אפל. מתוכניות הייצור עולה שבאמזון מהמרים על הצלחה גדולה ל-Kindle Fire".

על פי ההערכות של חברת המחקר, במקום השלישי יימצאו מחשבי Galaxy Tab של סמסונג (Samsung), עם נתח של 4.8%.

נוכח ההצלחה של מחשבי Kindle Fire העלתה IHS את תחזית המכירות של מחשבי הלוח ל-2011 כולה ב-7.7%. כעת צופה החברה, כי מספר הטאבלטים שיימכרו ב-2011 יגיע ל-64.7 מיליון. מדובר בעלייה של 273% בהשוואה ל-2010, שבה נמכרו בסך הכול 17.4 מיליון מחשבי לוח.

בדו"ח אחר שפורסם לא מכבר העריכה IHS את עלות הייצור של מחשבי Kindle Fire ב-201.70 דולרים ליחידה. אם נתונים אלה נכונים, הרי שאמזון, שמוכרת את מחשבי הלוח ב-199 דולרים, מפסידה כסף על כל יחידה שנמכרת. עם זאת, אנדרו רסוויילר, מנהל בכיר לשירותי ניתוח ב-HIS, ציין ש-"אמזון לא מרוויחה מהמכירה של מחשבי הלוח עצמם אלא ממכירת התכנים למשתמשים בהם". לדבריו, "המודל מזכיר את זה של AT&T ו-וריזון (Verizon), שמוכרות מכשיר סלולרי ששווה 400 דולרים או 600 דולרים במחיר של 200 דולרים ומצפות להרוויח מהשיחות ומשירותי התוכן במהלך תקופת התחייבות של שנתיים".

האסטרטגיה של אמזון שונה מזו של שאר יצרניות מחשבי הלוח, שמצפות להרוויח ממכירות החומרה משום שאינן מציעות תכנים בתשלום. כדי לקדם את המכירות בחנות המקוונת של אמזון, ברגע שמפעילים את מחשבי Kindle Fire מוצגות למשתמשים לשוניות שמובילות לרכישה של תכנים שונים בה. מבחינה זו מתוכננים מחשבי Kindle Fire במיוחד עבור צרכנים פרטיים, ולא למשתמשים עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים