מנהל התפעול הראשי של אפל: ה-iPad נוגס במכירות של ה-Mac

המכירות של מחשבי iPad זינקו במהלך הרבעון השלישי של שנתה הכספית ב-183% למספר שיא של 9.25 מיליון יחידות ● לעומת זאת, מספר יחידות מחשבי ה-Mac שנמכרו ברבעון הנוכחי עמד על 3.95 מיליון יחידות - עלייה של 14% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שלפני כן

מחשבי iPad מכרסמים במכירות של מחשבי Mac, והביקוש להם מוסיף לעלות על ההיצע – כך עולה מדברים שאמר טים קוק, מנהל התפעול הראשי של אפל (Apple), בשיחת ועידה לרגל פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי של שנתה הכספית 2011.

המכירות של מחשבי iPad זינקו במהלך הרבעון ב-183% למספר שיא של 9.25 מיליון יחידות, בהשוואה ל-3.3 מיליון יחידות ברבעון המקביל בשנתה הכספית 2010 של החברה. מספר יחידות מחשבי ה-Mac שנמכרו ברבעון הנוכחי עמד על 3.95 מיליון יחידות – עלייה של 14% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שלפני כן.

קוק ציין, כי "מכרנו יותר יחידות של מחשבי iPad לתלמידים במוסדות חינוך מאשר מחשבי Mac. זהו הישג עצום, תוך חמישה רבעונים בלבד".

בסך הכול, הסתכמו ההכנסות של אפל ממוצרים ושירותים שקשורים למחשבי iPad בשישה מיליארד דולרים, בהשוואה להכנסות של חמישה מיליארד ממחשבי Mac ו-3.525 מיליארד ממחשבי MacBook, שהשוואה מולם מדויקת יותר. קוק הודה במפורש בתופעה של קניבליזציה וציין שהוא מאמין ש-"חלק מהלקוחות בוחרים לרכוש מחשב iPad במקום מחשב MacBook חדש, אולם חלק גדול עוד יותר מהם בוחרים לרכוש מחשב iPad במקום מחשב PC עם חלונות (Windows)".

באשר לבעיות האספקה ציין קוק, כי "אנחנו עדיין מוכרים כל מחשב iPad שאנחנו יכולים לייצר, ובתחילת יולי הצלחנו להגביר עוד יותר את קצב האספקה". בנוגע למחשבי לוח מתחרים עם מערכות אנדרואיד (Android) הוא ציין, כי "לא נראה שהם מצליחים במידה שמצדיקה התייחסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים