מדוע דפדפן ספארי קורס בעת שימוש במכשירי iOS?

סטיבן ת'רוגטון-סמית, מפתח ל-iOS, מציין כי הבעיות קשורות לפיצ'ר הצעות החיפוש של ספארי ומסביר שהשבתת תכונה זו אמורה להפסיק את קריסתו של הדפדפן

Safari

עושה רושם שמשתמשי דפדפן Safari של אפל (Apple) בכל רחבי העולם נתקלו שלשום (ג') בבוקר בבעיות בפעולתו. עריכת חיפוש בשורת הכתובת בשני מכשירי ה-iOS ו-OS X גורמת לדפדפן לקרוס במקרים מסוימים. בדיקה שערך אתר The Verge על כמה ממכשירי ה-iOS של המערכת וב-OS X אחד לפחות, אישרה את קיום הבעיה.

סטיבן ת'רוגטון-סמית, מפתח iOS, מציין כי הבעיות קשורות לפיצ'ר הצעות החיפוש של Safari, ומסביר כי השבתת תכונה זו אמורה להפסיק את קריסתו של הדפדפן. ניתן לטפל בבעיה גם באמצעות עשיית שימוש במצב הפרטיות – private mode – בדפדפן כפתרון זמני.

לא כולם מושפעים מהתופעה, וזה יכול להיות בגלל שאצל חלק מהמשתמשים הצעות החיפוש נשמרות במטמון באופן מקומי, או שהם עדיין מסוגלים להגיע לשרתים של אפל תודות למטמון DNS.

התופעה, שפוקדת את התוכנה העדכנית ביותר של אפל, מגיעה רק כמה חודשים לאחר שמשתמשי Mac נאלצו להתקין מחדש את התוכנה מחנות האפליקציות, בעקבות תקלת אבטחה. הענקית מקופרטינו עשתה שימוש, כך מסתבר, בתעודת אבטחה שפג תוקפה בכדי לאשר יישומים, והדבר אילץ מספר משתמשי Macintosh להתקין מחדש חלקים מסוימים של התוכנה לאחר שהחברה ניסתה לעבור מסטנדרטי SHA-1 הישנים ל-SHA-2 מאובטח וחדש יותר. יישומים מסוימים ב-App Store לא תמכו בתקן SHA-2, וכתוצאה מכך נאלצו המשתמשים לבצע התקנה מחדש.

טרם נמסרה תגובתה של אפל לבעיות שדווחו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים