האם פייסבוק בונה Messenger ל-Mac?

תמונות ועדויות שהשיג אתר TechCrunch מגלות שהרשת החברתית בהחלט עושה מהלך שכזה ● הענקית סירבה לספק הצהרה או אישור בנושא ורק מסרה בתגובה כי "אנחנו לא מגיבים על שמועות או ספקולציות"

ה-Messenger של פייסבוק

תמונות ועדויות שהשיג אתר TechCrunch מגלות שפייסבוק (Facebook) בנתה יישום שולחן עבודה בדמות Messenger בעבור Mac. הבשורה לא זכתה בינתיים בתגובה או באישור רשמי.

שחרור Messenger רשמי של פייסבוק ל-Mac יכול להקל לנהל צ'ט או לשלוח הודעות בכל פעם שמשתמשים נכנסים לפייסבוק מהמחשב שלהם. במקום שההודעות ייקברו באחת מלשוניותיו הרבות של דפדפן האינטרנט, שמחייבות את המשתמשים לעבור אל הלשונית המתאימה כדי לשלוח הודעות טקסט לחבריהם, יישום שולחן העבודה Messenger פשוט נגיש באופן מיידי מה-Dock.

ענקית הרשת החברתית סירבה לספק הצהרה או אישור בנושא ורק מסרה ל-TechCrunch כי "אנחנו לא מגיבים על שמועות או ספקולציות". עם זאת, לטענת האתר, מדובר באותה תשובה שהתקבלה מהחברה כאשר אותם מקורות סיפקו דיווחים דומים וצדקו בעבר, כמו למשל כשדווח על כך שפייסבוק בנתה צ'אט SDK סודי המאפשר למפתחים ליצור בוטים לצ'אט.

ככל שיותר אנשים מתרגלים לשוחח זה עם זה בפייסבוק, כך הם ננעלים יותר לתוך "משפחת" היישומים והתכונות של החברה, הכוללת כמובן את פיד החדשות של פייסבוק, שבו מופיעות מודעות שמהן מרוויחה הרשת החברתית הפופולרית לא מעט כסף. מסרים מיידיים הם אמנם העתיד של הסלולרי, אבל בפועל הגדלת מספר האנשים שזמינים באופן מיידי דרך ה-Messenger של פייסבוק הופכת את האפליקציה לבעלת ערך רב יותר לכולם, ללא קשר למכשיר שממנו הם ניגשים אליה.

ניתוק ה-Messenger מהרשת החברתית עלול להוות בפוטנציה דרך קלה בעבור משתמשים להימנע מהמודעות שמופיעות בפייסבוק, אבל זה מחיר שפייסבוק כנראה מוכנה לשלם בכדי להגביר את סיכוייה לנצח במלחמת השליטה בעולם הצ'אט. אחרי הכל, החברה של מארק צוקרברג כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להפריד את כלי ההודעות שלה מפיד החדשות בנייד.

פולשת לשולחן העבודה

פייסבוק נולדה באינטרנט, עשתה אינסוף ניסויים והשיקה אפשרויות רבות בניידים, אבל מעולם לא שמה יותר מדי דגש על שולחן העבודה. עוד בשנת 2011 החלה החברה ממנלו פארק בפרסום משרות פנויות למהנדסי תוכנת שולחן עבודה, וזאת במטרה לעבוד על יישומי PC ו-Mac. שנה לאחר מכן נחשף טסט מוקדם של Messenger לפייסבוק שתוכנן בעבור Windows. הקישור להורדת האפליקציה, שדלף לתקשורת, הוביל את פייסבוק לשחרר בחופזה את יישום שולחן העבודה עוד בטרם מועד ההשקה הרשמית. בשנים שבאו לאחר מכן נדמה היה כי החברה מתעלמת מתוכנה במידה רבה. לאחר מכן, במרץ 2014, סגרה אותה פייסבוק והודיעה למשתמשים: "אנו מצטערים אבל איננו יכולים לתמוך עוד ב-Messenger של פייסבוק בעבור Windows והיישום יפסיק לעבוד ב-3 במרץ 2014".

מאז לא סיפקה פייסבוק כל תוכנת שולחן עבודה זמינה. באפריל 2015 השיקה החברה ממשק דפדפן ייעודי – Messenger.com – שנועד לאפשר למשתמשים לשוחח באתר ללא הסחת דעת ומבלי חיבור הכרחי אל פיד החדשות ולתכונות אחרות בפייסבוק.

הביקוש ל-Messenger שולחן עבודה קיים, וזאת למרות שבעבר בנו האקרים מספר גרסאות לא רשמיות של יישומי מסרים מידיים, כולל Messenger לשולחן עבודה ו-FbMacMessenger. אלא שלפי העדויות החדשות והתמונות שמתלוות אליהן ניכר שמוצרים לא רשמיים אלה שונים מיישום ה-Messenger הרשמי שפיתחה החברה בעבור Mac, שיכלול – לפי הדיווחים – את לוגו Messenger כסמל שיופיע באפליקציית Dock ושיקרא Messenger בשורת התפריטים. בנוסף תכלול כנראה הגרסה הרשמית בר ניווט בחלקה העליון השמאלי, כמו זה המופיע באפליקציה ל-iOS, כולל האגפים Recent, Groups, People ו-Settings.

אין כרגע מידע לגבי השאלות מתי או אפילו אם תשחרר פייסבוק את ה-Messenger ל-Mac. לעתים קרובות בונה החברה אפליקציות שהיא בוחנת ושלא יראו אור לעולם, ובכל זאת, היישום הזה מרגיש כצעד חכם שיכול לעזור במאבק מול מתחרים כמו KakaoTalk  ,WeChat, Line, Kik וגוגל (Google).

Messenger אינו אתר שבודקים. זהו כלי תקשורת שנמצא בשימושנו בכל יום וכל הזמן. המטרה של פייסבוק היא להפוך את התקשורת הזו לאפילו נוחה וזמינה יותר, וה-Messenger ל-Mac יכול לאפשר בדיוק את זה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים