דו"ח: מכירות מחשבי ה-PC עלו ב-1% ברבעון השני של 2009

מנתונים של חברת המחקר iSuppli עולה, כי ברבעון המדווח נמכרו 67.2 מחשבי PC, לעומת 66.5 מיליון ברבעון הראשון של השנה ● בהשוואה לרבעון השני של 2008, ירדו המכירות ב-4.3% ● עם זאת, מ-iSuppli נמסר, כי הם צפו את העלייה הזו מראש, וכי היא לא תשפיע על הערכת החברה, שלפיה ירד מספרם של מחשבי ה-PC שיימכרו ב-2009 כולה ב-4%

האם שוק מחשבי ה-PC מתחיל להתאושש? מנתונים שפרסמה חברת המחקר iSuppli עולה, כי מכירות המחשבים הללו ברבעון השני של 2009 עלו ברחבי העולם ב-1%, והסתכמו ב-67.2 מיליון מחשבים לעומת 66.5 מיליון ברבעון הראשון של השנה. למרות העלייה הזאת, הרי שבהשוואה לרבעון המקביל ב-2008 עדיין היו המכירות נמוכות בשיעור של 4.3%.

מבין יצרניות המחשבים, HP נותרה במקום הראשון, שבו היא מחזיקה 12 רבעונים ברציפות. המכירות של החברה ברבעון השני של 2009 עלו, בהשוואה למקבילו ב-2008, ב-2%, והסתכמו ב- 13.4 מיליון יחידות. מת'יו ווילקינס, אנליסט ב-iSuppli, אמר שהסיבה לגדילה בנתח השוק של HP היא "הפעילות הנמרצת שלה בפלח המחשבים הנישאים, שבו הצמיחה שלה הייתה מהירה מהצמיחה הכוללת".

הפער בין דל (Dell), שנמצאת במקום השני בשוק, לאייסר (Acer), המדורגת שלישית, הצטמצם והגיע ל-1.2% לעומת 6.5% ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לכך היא הירידה במכירות של דל – 19.5% לעומת הרבעון השני של 2008 – אל מול העלייה במכירות של אייסר, שעמדה השוואה בין שני הרבעונים על 23.3%. למקום הרביעי ברשימה הגיעה לנובו (Lenovo), וטושיבה (Toshiba) דורגה חמישית.

אף על פי שאין בעלייה במכירות מחשבי ה-PC ברבעון זה כדי להעיד על המגמה ב-2009 כולה, הרי שהיא מעוררת תקוות לצמיחה גם ברבעונים הבאים. את הצמיחה המיוחלת עשויים להזין השיפור ההדרגתי במצב הכלכלי בעולם וההשקה של מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7), שצפויה בחודש הבא.

ווילקינס הדגיש, כי "העלייה במכירות נצפתה מראש, ואין בה כדי לשנות את התחזית של iSuppli לירידה של 4% במכירות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם בשנת 2009 כולה". לדבריו, "מסע הפרסום רחב ההיקף שתערוך מיקרוסופט (Microsoft) לרגל ההשקה של חלונות 7 יעורר ביותר אנשים רצון לרכוש מחשבי PC חדשים, והשוק כולו יצא נשכר מכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים