QCY T1 Pro: האיכות לא עולה על המחיר

האוזניות החדשות, שעשו עלייה לא מכבר, הן זולות, אבל בהתאם, איכות הסאונד שלהן לא משהו ● מהצד השני, הן קלות ובעלות סוללה גדולה יחסית

ה-QCY T1 Pro. צילום: דורון קצבורג

QCY הוא מותג אוזניות מוכר למדי למי שאוהב לרכוש אונליין מהחנויות הסיניות, ובאחרונה הוא עשה עלייה לאחר שקבוצת ח.י הפכה ליבואן רשמי שלו. זה סיפק הזדמנות להציץ ולבחון מקרוב שוב את T1 Pro, שמאז שהוצגו זכו למספר שדרוגים קלים, שהחשוב בהם הוא תמיכה בבלוטות' 5.0, מה שמאפשר להתרחק עד ל-10 מטרים מהמקור.

ה-QCY T1 Pro הן אוזניות עם מראה קצת גדול ואפילו מגושם. הן מרובעות ובולטות במעט החוצה מהאוזן, אבל נכנסות היטב אל האפרכסת וכל אחת מהן שוקלת רק 4.7 גרם – משקל ברמה שלא מעיקה על האוזן כלל וכלל. האוזניות החדשות מצוידות בנוסף במתאם לתנוך האוזן שבסיסו קל, הוא נכנס בדיוק למקום ושומר היטב על היציבות שלהן, כל עוד לא רצים מהר מדי. יצוין שעל אף שהן תומכות ב-IPX4, כך שהן אמורות להיות עמידות בפני זיעה וטיפות גשם, החברה לא מכוונת את ה-T1 Pro לשוק אוזניות הריצה אלא עבור אלה שרוצים להסתובב ולהאזין למוזיקה תוך כדי, למשל באוטובוס, ברכבת, או בדרך לבסיס או לעבודה.

לפי QCY, האוזניות אמורות להחזיק מעמד, בעבודה רציפה, בין ארבע לחמש שעות. זה כמובן אומר שמדי פעם צריכים להטעין אותן, במיוחד בשימוש כבד, ושכמו כל האוזניות מסוגן, הן מגיעות עם מארז הטענה. הוא יחסית גדול לעומת מארזי הטענה של מוצרים מתקדמים יותר בשוק הזה, אבל הוא גם מכיל סוללה גדולה יחסית של 750 מילי-אמפר לשעה, שמספקת כחמש הטענות נוספות ובסך הכל כ-18 שעות עבודה.

המארז מיוצר מפלסטיק באיכות שאפשר להגדירה כפשוטה, אבל הוא נוח לשימוש, במיוחד בזכות המגנטים המשולבים בבתי האוזניות ומשאירות אותן במקום – וגם עוזרים בהפעלה: ברגע שהאוזניות מוצאות מהמארז, הן מתחילות לעבוד באופן מידי, אם הן מוצמדות לטלפון ויש את הקשר בין האוזנייה האחת לשנייה. אם לא, צריך לפעול לפי ההוראות המצורפות, בעברית, כדי ליצור את הקשר ביניהן ואז לטלפון. כמו בכל חיבור מבוסס בלוטות', זה יחסית פשוט אם יודעים מה לעשות, ובכל מקרה, תהליך הלמידה קצר.

כדי להשלים את התמונה, המארז כולל ארבע נוריות בתחתית עם כפתור באמצע שלחיצה עליו מדליקה את הנוריות בהתאם לעוצמת הסוללה שנותרה. ההטענה מתבצעת באמצעות חיבור microUSB 2.0 סטנדרטי, מכל מטען.

איכות הסאונד – לא מהמשופרות

האוזנייה הימנית היא הראשית והיא גם משמשת כדיבורית. ניתן לזהות אותה באמצעות החריטה הקטנה של האות R שיש עליה, כך שאפשר להשתמש בה לבד. עם זאת, גם ביחד, סינון הרעשים הוא לא מהמוצלחים שיש, אם הוא בכלל קיים, ובזמן דיבור הצד השני בהחלט שומע את רעשי הרקע, במידה שישנם. בזמן שהולכים ברחוב או נוסעים בתחבורה הציבורית, איכות האודיו ב-T1 Pro סובלת מכך, אבל גם במקום שקט הן לא יכולות להציע ביצועים המתחרים עם אוזניות איכותיות – לא בבסים ועוד פחות בצלילים הגבוהים, בעת שמגבירים את עוצמת הקול עד הסוף. אגב, באופן מוזר, את עוצמת הקול אפשר לשנות רק בטלפון ולא באוזניות עצמן.

עוד יש לציין שהאוזניות לא זהות בתפקודים שלהן. לחיצה כפולה על האוזנייה הימנית, לדוגמה, מעבירה שיר קדימה, ואילו כדי להעביר שיר אחורה צריך לבצע לחיצה כפולה על האוזנייה השמאלית. עם זאת, הרבה מאוד פעולות, כמו השתקת שיחה, מענה לשיחה ודחייתה, ניתנות לביצוע הן באוזנייה הימנית והן בזו השמאלית. אפשר גם להפעיל בלחיצה ארוכה את העוזרת הווירטואלית בטלפון.

כפתורי המגע מאוד רגישים למגע. זה אולי נשמע טוב בתיאוריה, אבל בפועל זה אומר שצריך להתרגל ללחיצות קטנות וחזקות לפי הצורך, מה שלפחות בהתחלה גורם לביצוען מדי פעם של פעולות לא רצויות – ראו את מה שכתבתי כמה שורות אחורה על העוזרת הווירטואלית.

חסרון נוסף ב-T1 Pro הוא שהן לא מציעות פעולות חכמות, כמו הפסקת השיר ברגע שמוציאים את אחת האוזניות מהאוזן. אבל הן גם לא מתיימרות להיות כאלה. ה-T1 Pro מיועדות למי שרוצה אוזניות אלחוטיות, True Wireless, במחיר נוח יחסית. הן עולות כ-230 שקלים ביבוא הרשמי, ואפשר להגדיר אותן כאוזניות שוק ביניים-תחתון. מי שרוצה איכות יותר גבוהה צריך לשלם הרבה יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי

    אז או שהאוזניות הספציפיות שלי פגומות או שהסוללה של האוזניות האלה בכללי על הפנים כי כל חצי דקה יורד לי 10% מהסוללה

אירועים קרובים