סקירת Lenovo Yoga C640: קצת יותר קטן, קצת יותר נייד

שני המחשבים הניידים של לנובו, Yoga C740 והנוכחי, דומים להפליא חיצונית - חוץ מגודל המסך - אבל ההבדלים שם, וחלקם מסתתרים בפנים

Yoga C640 של לנובו. צילום: יח"צ

חידה קטנה: מה נראה ממבט ראשון בדיוק כמו Yoga C740 של לנובו, אבל הוא לא? אם אתם עוקבים אחרי ההכרזות של היצרנית שנמצאת בצמרת של שוק המחשבים האישיים, אתם בטח מנחשים שמדובר ב-Yoga C640, שגם הושק לאחרונה. למעשה, גם אם תניחו את השניים זה לצד זה, כנראה תתקשו לראות מייד הבדלים כלשהם חוץ מגודל המסך, אבל הם שם, וחלקם מסתתרים בפנים.

ואכן, מבחינת עיצוב אי אפשר בכלל לטעות: אותו סגנון של צירים חזקים, שמאפשרים את סיבוב המסך ב-360 מעלות עד למצב טאבלט, וחזקים מספיק כדי לעצור בכל זווית בדרך. אותם רמקולים מאורכים משני צידי המקלדת, עם תאורת הלד מתחת למקשים הנוחים, ואפילו אותו משטח שליטה, מיקום של חיישן טביעות האצבע וגודל ומיקום כפתור ההפעלה מצד ימין.

אבל, כאמור, אחרי סיבוב אחד או שניים מזהים את ההבדלים. אולם קודם כל: גודל המסך. אם בודקים את הסדרות השונות של משפחת מחשבי ה-Yoga בדור הנוכחי רואים שעד השקת ה-C640 רובן המכריע הציעו מסכי 13.9 אינץ' ומעלה. המחשב החדש מגיע עם מסך בגודל 13.3 אינץ'. זהו גודל מסך הרבה יותר פופולרי בקרב אלו שמרבים להסתובב עם הנייד שלהם מחוץ למשרד, ולא רק כדי לעבור מחדר ישיבות אחד לאחר.

'לדרכים' מול 'למשרד'

כשבודקים גם מגלים שמצד ימין, בלי להסתתר בכלל, נמצאת מגירה לכרטיס סים שתומך ב-LTE. זה אומר שעם התמיכה ב-WiFi 6 שמציע המחשב, מי שרוצה יכול לדאוג שתהיה לו קישוריות קבועה לאינטרנט מכל מקום ובכל עת. וכן, גם זה יחסית חדש במשפחה, וזה מעניק ל-Yoga C640 עוד פן עסקי שמתאים למה שנהוג לכנות 'לוחמי דרכים' – מול ה-C740 שמתאים כנראה יותר ל-'לוחמי משרד'.

ויש עוד משהו אחד, שגורם בסופו של דבר להבין שלנובו יצרה כאן בכל זאת סוג חדש של סדרת משנה משפחתית – מדובר בסוללה שמציעה נפח עבודה גדול מאוד של 61Wh, שהביטוי שלה במבחן הזמן היה קצת יותר מחמש ורבע שעות. כמעט שעה ורבע יותר מזה של ה-Yoga C740, ובמונחי היומיום, יממה שלמה של עבודה בלי צורך לחפש שקע.

יחד עם העובדה שמדובר באחד ממחשבי ה-Yoga הקלים ביותר, עם משקל של 1.25 ק"ג, תוכלו מעתה לומר כנראה די בבטחה: Yoga C6xx היא הסדרה הכי ניידת במשפחה.

הדור העשירי גם כאן

זו העת להשלים את תמונת התצורה. המסך מציע רזולוציית FHD סטנדרטית, בבהירות של 300 ניט, והוא מגיע עם ציפוי מאט, שמונע כמעט לחלוטין השתקפויות. במסגרת העליונה משולבת מצלמת 720p לצורך ביצוע שיחות וידיאו. כחלק מאמצעי ההגנה שמציע המחשב, וחיישן טביעות האצבע המוזכר לעיל הוא אחד מהם, למצלמה יש כיסוי שבלנובו קוראים לו TrueBlock, והוא מאפשר לכסות את המצלמה בעת שהיא לא בשימוש בגלל חשש בריא מפני האקרים.

מסביב יש שלוש יציאות USB, אחת בצד שמאל ושתיים בצד ימין. כולן בתקן USB 3.1 Gen2, אבל רק אחת מצד ימין היא Type-C. גם ב-C740, דרך אגב, יש שלושה חיבורי USB, אבל שם שתיים הן מהסוג החדש יותר. לנובו ממשיכה 'לשכוח' מהצורך בחיבור לרשת, וזה אומר שמגיעים למשרד, גם אם הוא בבית, צריך מתאם USB ל-RJ45, אם רוצים ליהנות ממהירות החיבור הקווית שהיא גבוהה יותר.

ה-Yoga C740 היה המחשב הראשון שנסקר בארץ עם מעבד Core i7-10510U, מהדור העשירי של מעבדי ה-Core של אינטל. אם אתם זוכרים, מדובר במעבד ממשפחת ה-Comet Lake, שמיוצר עדיין ב-14 ננו-מטר, ואם אתם זוכרים הוא גם הציג ביצועים בהחלט משופרים לעומת מעבדי הדור השמיני של אינטל, בהיבט של מעבדי משפחת ה-U של החברה, שמיועדים למחשבים דקים וקלים.

זה גם המעבד שנמצא בקרבו של ה-Yoga C640. הוא גם מגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון DDR4-2666, ויש לו אחסון מבוסס SSD שנפחו עומד על 512 גיגה-בייט. כפי שהוזכר לעיל, הוא תומך בתקני הרשת האלחוטית החדשים, וזה כולל גם בלוטות' 5.0. מערך הרמקולים שהוזכר גם הוא לעיל מבוסס על טכנולוגיית Dolby Audio והם עושים את העבודה, אבל לא בהצטיינות ששווה לספר עליה.

הביצועים של המחשב פחות או יותר זהים לאלו של האח הגדול יותר, רק שכאמור, הם מוגשים במעטפת קטנה יותר וקלה יותר בסופו של דבר, שגם מאפשרת לעבוד זמן רב יותר. הביצועים הללו הם למעשה מה שתקבלו בדור הנוכחי של המחשבים מסוגו של ה-Yoga C640 אלא אם הם יצוידו במעבדי ה-6 ליבות של Come Lake או במעבדי Ice Lake.

ולמרות גודלו, אסור לטעות ב-Yoga C640 ולחשוב שהוא נחות במשהו לעומת ה-C740. זהו מחשב פרמיום, עם עיצוב מתאים, רק שהוא מוכוון לאלו שמחפשים ניידות גבוהה יותר במחשבים של המשפחה. המחיר בהתאם עומד על 6,190 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים