דו"ח: שיעור משתמשי קוראי הספרים האלקטרוניים הוכפל ב-2011

15% מהאמריקנים משתמשים בקורא ספרים אלקטרוני, לעומת פחות מ-8% שעשו זאת בשנה שעברה - כך על פי מחקר שנערך על ידי Harris ● בעוד שרבים צופים את מותו של הספר, נראה שדווקא ההיפך הוא הנכון: משתמשי הקורא האלקטרוני גם קוראים יותר וגם נוטים לקנות יותר ספרים

רוצים שילדיכם יקראו טוב יותר? כדאי שתקנו להם ספרים דיגיטליים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אחד מכל שישה אמריקנים (15%) משתמש בקורא ספרים אלקטרוני, לעומת פחות מאחד לעשרה (8%) שעשו זאת בשנה שעברה – כך על פי מחקר שנערך על ידי Harris והקיף יותר מ-2,000 בגירים. על פי הדו"ח, מבין אלה שאינם בעלי קורא אלקטרוני, אחד מכל שישה (15%) אומר כי סביר שירכוש מכשיר במהלך ששת החודשים הקרובים.

אין ספק שאת המגמה הזאת מרגישים ומבינים גם המו"לים הגדולים בעולם, שמציעים כיום נוסף על המהדורות המודפסות, גם גרסאות אלקטרוניות של ספרים ומגזינים. בעוד שרבים צופים את מותו של הספר המודפס, נראה שדווקא ההיפך הוא הנכון. ראשית, בעלי הקורא האלקטרוני למעשה קוראים יותר באופן אבסולוטי. בסך הכל 16% מהאמריקנים קוראים בין 11-20 ספרים בשנה, כאשר אחד מכל חמישה אמריקנים (20%) קוראים 21 או יותר ספרים בשנה. אך בקרב בעלי הקורא אלקטרוני, כשליש קוראים 11-20 ספרים בשנה (32%), ויותר מרבע מהם קוראים 21 או יותר ספרים בשנה בממוצע (27%).

משתמשי קורא אלקטרוני גם נוטים יותר לקנות ספרים באופן כללי. כשליש מהנסקרים (32%) אמרו, כי לא רכשו שום ספר במהלך השנה האחרונה, לעומת רק 6% מבעלי קורא אלקטרוני שהשיבו כך. אחד מכל עשרה אנשים (10%) רכשו בין 11 ל-20 ספרים, ו-9% אמרו כי רכשו 21 או יותר ספרים. ושוב, בעלי קורא אלקטרוני נוטים יותר לרכוש ספרים מודפסים או גרסה אלקטרונית, שכן 17% מהם רכשו בין 11 ל-20 ספרים ו-17% רכשו 21 ויותר ספרים בשנה האחרונה.

אחת הביקורות המושמעות נגד הקוראים האלקטרוניים היא שאנשים שיש להם מכשיר כזה עשויים להוריד יותר ספרים ממה שהיו רוכשים בדרך כלל, אבל בעצם לא תמיד יקראו את כולם וימשיכו בהרגלי הקריאה הרגילים שלהם. נראה כי הביקורת הזאת מסתברת כלא נכונה – מחצית (50%) מבעלי קורא אלקטרוני ו-51% מאלה שהם לא בעלים של מכשיר אמרו כי הם קוראים אותה כמות של ספרים כמו שעשו במהלך ששת החודשים הקודמים למשאל. מכל מקום, בעוד שרבע מאלה שאינם בעלי מכשיר (24%) אומרים כי הם קוראים פחות ממה שנהגו בעבר (בהשוואה ל-8% בלבד בשנה שעברה), יותר משליש מבעלי קורא הספרים האלקטרוני (36%) אומרים כי הם קוראים יותר, בהשוואה ל-16% מאלה שאין להם מכשיר.

אז מה האמריקנים אוהבים לקרוא? בלי שום קשר לצורת הצריכה (נייר או אלקטרוני), יש כמה סוגים וז'אנרים שאנשים אוהבים לקרוא. מבין אלה הקוראים ספר אחד בשנה בממוצע – שלושה רבעים מהם (76%) מעדיפים ספרות בדיונית, וספרות לא בדיונית (גם 76%), אבל סוגים מסוימים של ספרים בולטים כמועדפים בשתי הקטגוריות. בקטגוריית הספרות הבדיונית – כמעט מחצית מהקוראים אמרו, כי קראו ספרי מסתורין, ספרי אימה ופשע (47%), בעוד שרבע מהם (25%) מעדיפים מדע בדיוני, סיפורת (23%) ורומנים (23%). אחד מכל עשרה מעדיפים ספרים מצוירים (10%), בעוד ש-8% קוראים "רומן רומנטי", ו-5% מעדיפים מערבונים.

בקטגוריית הספרות הלא בדיונית – כמעט שלושה מכל עשרה (29%) אומרים שהם קוראים ביוגרפיות, וכרבע מהם (27%) קוראים היסטוריה, או ספרי דת ורוחניות (24%). קצת פחות מאחד לחמישה קוראים (18%) קוראים ספרי הדרכה וסיוע עצי, 13% קוראים על מקרי פשע אמיתיים, 12% קוראים על נושאים אקטואליים, 11% מעדיפים ספרי פוליטיקה, ו-10% קוראים ספרים עסקיים.

נראה שהקוראים האלקטרוניים הם כאן כדי להישאר…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים