IDC: מכירות מחשבי ה-PC יעלו השנה בכ-20%

בשלושה החודשים הראשונים של השנה היה היקף המכירות של מחשבי PC ברחבי העולם גבוה ב-27.1% בהשוואה לשנת 2009 - על פי הנתונים של IDC ● בחברת המחקר ציינו, כי ההתאוששות הכלכלית, שהובילה לחידוש הקניות מצד צרכנים פרטיים וחברות עסקיות, מובילה להתעוררות המיוחלת של שוק ה-PC

לאחר תוצאות נאות במיוחד ברבעון הראשון, עתידות המכירות של מחשבי PC ברחבי העולם לעלות השנה בשיעור של קרוב ל-20% – כך צופים בחברת המחקר IDC. בשלושה החודשים הראשונים של השנה היה היקף המכירות של מחשבי PC ברחבי העולם גבוה ב-27.1% בהשוואה לשנת 2009 – על פי הנתונים של IDC. בחברה צופים, כי גם בשנת 2010 כולה תירשם עלייה נאה, אם כי שיעור הגידול בהשוואה לשנת 2009 יהיה פחות גבוה מאשר ברבעון הראשון בלבד, ויעמוד על 19.8%.

ב-IDC ציינו, כי ההתאוששות הכלכלית, שהובילה לחידוש הקניות מצד צרכנים פרטיים וחברות עסקיות, מובילה להתעוררות המיוחלת של שוק ה-PC. בעוד שקצב הגידול במכירות של מחשבי Netbook הואט, הרי שניכרת התעוררות מחודשת בפלח של המחשבים השולחניים, ולראשונה מאז הרבעון השני של שנת 2008 נרשמה עלייה בפלח זה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

"מלבד בהמשך ההתאוששות של השוק, תתאפיין שנת 2010 בנוסחאות חדשות שיכתיבו את חוויית השימוש במחשבי PC", ציין ג'יי צ'ו, אנליסט מחברת IDC. "מכשירים חדשים דוגמת קוראים של ספרים אלקטרוניים ומחשבי לוח שמשמשים לצריכת מדיה יאתגרו את המודלים המסורתיים של השימוש במחשבים, ויפתחו אפשרויות חדשים בפני הצרכנים הפרטיים ואנשי העסקים שמרבים בנסיעות".

"מלבד בעוצמה הגולמית, תימדד התועלת שמעניקים מחשבי ה-PC, במידה רבה, גם בגמישות שלהם במתן מענה לדרישות של יצירת התוכן וצריכתו ובכושר הניידות שלהם", הוסיף צ'ו.

IDC אינה חברת המחקר היחידה שמגלה אופטימיות ביחס לשנת 2010. בחודש שעבר העריכה חברת המחקר גרטנר (Gartner), כי היקף המכירות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם יסתכם בשנת 2010 ב-376.6 מיליון יחידות – עלייה של 22% בהשוואה לשנת 2009, בה הסתכם היקף המכירות ב-308.3 מיליון יחידות. עוד העריכה גרטנר, כי ההוצאות על מחשבי PC ברחבי העולם יסתכמו בשנת 2010 ב-245.4 מיליארד דולרים, עלייה של 12% בהשוואה לשנת 2009. גם בגרטנר מייחסים את הגידול להתאוששות הכלכלית.

בחברת IDC מעריכים את הנתח של המחשבים הניידים מתוך כלל המכירות של מחשבי PC שיימכרו עד שנת 2012 ב-70%, ומציינים את הביקוש הרב למחשבים ניידים הן בשוק הארגוני והן בקרב הצרכנים הפרטיים. ממצאים דומים פרסמה גם חברת המחקר iSuppli בתחילת החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים