לקראת ההנפקה: רדיט מעריכה את שוויה ביותר משישה מיליארד דולר

לפי מסמכים שהגישה ל-SEC, החברה מעוניינת לגייס בהנפקה עד 748 מיליון דולר, לפי שווי של עד 6.4 מיליארד ● זו צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות ביותר השנה

הנפקה מוצלחת. רדיט.

הרשת החברתית רדיט מתכוננת בימים אלה להנפקה, שאמורה להיות אחת הגדולות ביותר השנה. לקראת ההנפקה, היא שלחה אמש (א') מסמך ל-SEC, שממנו עולה שהיא רוצה לגייס עד 748 מיליון דולר לפי שווי של עד 6.4 מיליארד.

רדיט ועובדים של החברה שכבר משקיעים בה מתכננים למכור 22 מיליון מניות שלה (כ-15.3 מיליון של החברה והיתר – של העובדים), לפי מחיר של בין 31 ל-34 דולר האחת. כ-8% מהמניות שיונפקו לציבור מיועדות למשתמשי רדיט, שפתחו בה חשבונות לפני ה-1 בינואר, כמו גם לכמה מחברי מועצת המנהלים של החברה ולבני משפחות של עובדים בה. בניגוד למניות האחרות, אלה לא "יינעלו", וניתן יהיה למכור אותן גם ביום הראשון של ההנפקה.

על פי המסמכים, את ההנפקה המתוכננת מובילים מורגן סטנלי, ג'יי.פי. מורגן, בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס.

זריקת עידוד לתחום ההנפקות

רדיט נרשמה להנפקה בבורסת ניו יורק לפני כמה שבועות, אולם אז מומחים העריכו כי היא תבוצע לפי שווי של 10 מיליארד דולר. כעת, כאמור, החברה מעריכה את שוויה בעד 6.4 מיליארד דולר. כך או כך, זו תהיה ההנפקה הגדולה ביותר של חברת היי-טק מתחילת השנה, וזריקת עידוד לתחום ההנפקות, שנפגע כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. כמו כן, זו תהיה הנפקה ראשונה של רשת חברתית מאז זו של פינטרסט ב-2019.

רדיט נוסדה ב-2005 על ידי שני יזמים – סטיב הולפמן ואלקסיס אוהנייאן – והיא גייסה עד כה 1.3 מיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת שמשתמשים יכולים להזין אליה תכנים, כגון טקסטים או קישורים, והם מוצגים בפיד של המשתמשים לפי מידת הפופולריות שלהם, בחלוקה לנושאים.

הרדיטורס (זהו הכינוי ברדיט למשתמשיה) מעלים תכנים במגוון נושאים – מחדשות ועד למשחקי וידיאו, מהתכתבויות אודות מכשירים טכנולוגיים חדשים וגרסאות חדשות של מכשירים קיימים ועד לסרטים ומוזיקה, ועוד. לפי סימילארווב, האתר של רדיט נמצא במקום ה-17 מבין האתרים הפופולריים ביותר בעולם, במקום השמיני בארצות הברית באופן כללי ובמקום הרביעי מבין הרשתות החברתיות במדינה זו, אחרי פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר/X.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים