ארה"ב: הסוכנות לביטחון לאומי תבנה דטה סנטר לאבטחת מידע קיברנטית בעלות 1.5 מיליארד ד'

במסגרת הפרויקט, יספקו מחשבי הסוכנות מודיעין והתראות אודות איומים של טרור קיברנטי, לצד יכולות להגנה מפני טרור שכזה ברשתות הממשל ורשתות התקשורת האזרחיות ● מערך המבנים שיכילו את חדרי המיחשוב יתפרס על פני מאות אלפי מ"ר במדינת יוטה ● בבניית מערך זה יועסקו בין 5,000 ל-10,000 עובדים

הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית, NSA (ר"ת National Security Agency) תחל בקרוב לבנות חדר מיחשוב ענק במדינת יוטה, לצורך אבטחת מידע קיברנטית. מדובר בפרויקט ענק, שהיקפו עומד על מיליארד וחצי דולרים.

ה-NSA הוא ארגון ביון ממשלתי אמריקני, האחראי על סיגינט – מודיעין אותות (Sigint – Signal Intelligence), קרי: מעקב אחר אותות אלקטרוניים והאזנה להם, פיתוח דרכי הצפנה ופענוח אותות ועוד. הוא הוקם ב-1952 ומהווה חלק ממשרד ההגנה האמריקני.

מערך הבניינים שבהם ישוכנו חדרי המחשב יכיל תשתיות שתספקנה מודיעין והתראות אודות איומים של טרור קיברנטי, לצד יכולות להגנה מפני טרור שכזה ברשתות הממשל ורשתות התקשורת האזרחיות. זאת, לצד תמיכה טכנית שתסופק למשרד להגנה על תשתיות לאומיות (Homeland Security). הפרטים נודעו ממזכר שנחשף, שאותו כתב גלן גפני, האחראי על איסוף מודיעין לאומי בסוכנות. במסגרת תפקידו, גפני מספק תמונת מצב מודיעינית על העולם הקיברנטי והפעילויות המתרחשות בו.

הדטה סנטר ייבנה בקמפ וויליאמס, מחנה אימונים של המשמר הלאומי, 26 ק"מ דרומית לסולק לייק סיטי. גפני אמר, כי המיקום שלו נבחר בשל העלויות הזולות של האנרגיה במדינת יוטה, הנגישות לתשתיות תקשורת והימצאות נדל"ן בהישג יד. לדבריו, קומפלקס הבניינים ישתרע על פני שטח של מאות אלפי מ"ר. מערכות הקירור לחדרי המחשב תפעלנה בשיטה של שימוש במים צוננים, ותהיינה ירוקות לפי כל תקני איכות הסביבה בנושא. במהלך הבנייה של מערך המבנים יועסקו בו 5,000 ל-10,000 פועלים, ולאחר השלמתה יעבדו בו בין 100 ל-200 אנשי NSA. גפני הבטיח, כי העבודה בדטה סנטר תיעשה תוך הקפדה על זכויות האזרחים, כפי שהן מעוגנות בחוקה ובתקנות השונות בארצות הברית.

"מדינתנו חייבת להמשיך ולקדם את היכולות והמאמצים הביטחוניים שלה, ואלה כוללים שיפור ביכולות אבטחת המידע המקוונות", אמר רוברט בנט, סנטור רפובליקני ממדינת יוטה. "ככל שאנחנו מסתמכים ומתבססים יותר ויותר על רשתות תקשורת לעסקים, לממשלה ולשימוש יומיומי, כך חלה עלינו החובה לספק לארגוני הביון את המשאבים הנדרשים לצורך הגנה על ארצנו מפני התקפות קיברנטיות".

הצורך בפיתוח כלים לפענוח שידורים מוצפנים היטב הפך את ה־NSA למעסיק הגדול בעולם של מתמטיקאים, ולארגון בעל המספר הגדול ביותר של מחשבי על. הכמות העצומה של המידע שארגון זה מטפל בו הפכה אותו לארגון הביון הגדול ביותר בארצות הברית, לפי הערכות – פי שבעה מה-CIA. חרף זאת, הוא פחות מפורסם מה-CIA, ושומר על פרופיל נמוך. מספר העובדים בסוכנות חסוי, ועומד על כמה עשרות אלפים.

ה-NSA אחראי לאיסוף מודיעין מאותות אלקטרוניים ותקשורת זרה, וכן אחראי להגנה על התקשורת הממשלתית האמריקנית ומערכות מידע מפני סוכנויות זרות. המקבילה הישראלית שלו היא יחידה 8200 של צה"ל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    המערב חייב תודה לבין לאדן. בפרימיטיבים האלו, גרמו להמצאת טכנולוגיות מדהימות שיש להן גם שימושים אזרחיים.

אירועים קרובים