עומר שני, BlueLion: "טכנולוגיות ותשתיות לתשלום באמצעות הסלולר יש – החסם הוא פסיכולוגי"

"ייקח זמן עד שיהיה מעבר מתשלום באמצעות כרטיסי אשראי לתשלום באמצעות המכשירים הניידים", אמר המייסד והבעלים של BlueLion ● שלמה זיטמן, מנכ"ל ומייסד סלאריקס: "בסופו של דבר, עולם התשלומים יהיה מגוון ויכלול מגוון אמצעי תשלום - במזומן, בהמחאות וגם באמצעות הטלפון הסלולרי"

"טכנולוגיות לתשלום דיגיטלי באמצעות מכשירי הטלפון הסלולרי יש, כך גם תשתיות. החסם המונע את מימוש התשלום באופן זה הוא פסיכולוגי", כך אמר עומר שני, מייסד ובעלים של BlueLion.

שני דיבר ברב-שיח שנערך לקראת כנס mPay, שמופק על ידי אנשים ומחשבים וייערך ב-16.10 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את רב השיח, שנערך בבית אנשים ומחשבים לפני ימים אחדים, הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ו-ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר ומנכ"ל Smart e-moon.

שלמה זיטמן, מנכ"ל ומייסד סלאריקס. צילום: יניב פארלדבריו, "ייקח זמן עד שיהיה מעבר מתשלום באמצעות כרטיסי אשראי לתשלום באמצעות המכשירים הניידים". הוא העריך, כי הפתרונות לתחום יהיו מבוזרים, "כאשר כל אחד יבחר את היישום באמצעותו הוא ירצה לשלם". על מנת להתגבר על אותם חסמים, הסביר, "כל חברה תידרש להיות אחראית להתאים את מוצריה לקהלים שנים, לספק תמיכה מקומית למפחדים להשתמש בטכנולוגיה החדשה".

שלמה זיטמן, מנכ"ל ומייסד סלאריקס, אמר כי החברה פועלת בעולם התשלומים באמצעות הסלולר. לדבריו, "אין ספק כי גם בסוף 2014 לא נשלם באמצעות הסלולר". הוא ציין, כי אף שהדבר לא יקרה בקרוב, "בסופו של דבר השימוש בתשלומים באמצעות הסלולר יהיה פה מוקדם מכפי שחושבים". לדברי זיטמן, "גם כיום, אחרי שלושים שנות שימוש בכרטיסי אשראי, עדיין יש מקומות בהן לא ניתן לבצע תשלומים באמצעותם". זיטמן העריך, כי "בסופו של דבר, עולם התשלומים יהיה מגוון ויכלול מגוון אמצעי תשלום – במזומן, בהמחאות, ובאמצעות הטלפון הסלולרי".

דודי אבלגון, מנהל פרויקטים בכיר במר. צילום: יניב פארדודי אבלגון, מנהל פרויקטים בכיר, מר, אמר כי נדרש ערוך הפרדה בין יישום של תשלום ובין מימוש מלא של NFC. "המדובר בשני סוגי עסקאות", אמר, "תשלום אחד הוא בבחינת 'עסקה במסמך חסר', משמע קניה ברשת, ואילו השני הוא תשלום שהוא בבחינת 'עסקה במסמך מלא'. בכל אחד מהמקרים הנושאים באחריות במקרה של נזק הם שונים". לדבריו, "כאשר מדברים על תשלום בסלולר, יש להפריד בין הורדת יישום שמשמעה חדירה פוטנציאלית של נוזקות, ובין תשלום באמצעות NFC, טכנולוגיה מאובטחת הכוללת הצפנות". הוא סיים בציינו, כי התחום יתפוס תאוצה כאשר הציבור יבין את התועלות הטמונות בתשלום NFC מאובטח.

משה מלו, מנהל פתרונות סלולר בישראכרטמשה מלו, מנהל פתרונות סלולר, ישראכרט, אמר כי "אנו מובילי שוק בעולם התשלומים, ורצינו להיכנס לפלטפורמות התשלום באמצעות הניידים". הכניסה של חברת כרטיסי האשראי, אמר מלו, נעשתה בשני ערוצים: האחד, ערוץ פיסי, מבוסס NFC, "פרסנו יותר מ-2,000 נקודות מכירה עם קוראים התומכים בטכנולוגיה, ונותנים שירות לבתי עסק". השני, פתרון מבוסס מדבקה ותקינה מאובטחים, אשר מאושרים על ידם. הוא ציין, כי כבר כיום יש פתרונות יישומיים "שברמת המשתמשים הם מדהימים, דוגמת פנגו". מלו סיכם את דבריו ואמר, כי נדרש שהפתרונות הממומשים יהיו מאובטחים ושמסר זה יגיע למשתמשים, שכן "הרגולציה של בנק ישראל מאד לא ברורה לגבי התחום".

מתעניינים בתחום הסלולר? הירשמו לכנס mPay של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    החסם העיקרי הוא העדר אמינות ומהימנות של הפתרונות הקיימים... שומר כספו ירחק מתשלום סלולרי..

אירועים קרובים