יבמ תרכוש את חברת משאבי האנוש קנקסה תמורת 1.3 מיליארד דולרים

קנקסה מתמחה בניהול כישרונות וגיוס כוח אדם לארגונים ומשלבת לצורך כך פתרונות תוכנה כשירות ופתרונות מיחשוב ענן ● כמו כן, היא מעניקה שירותי ייעוץ המשלבים אנשים ותהליכים ● הרכישה מסיימת את מגמת ההשתלטות של ענקיות IT על חברות משאבי אנוש

יבמ (IBM) הודיעה אמש (ב'), כי תרכוש את קנקסה (Kenexa) – חברה שפועלת בעולם משאבי האנוש – תמורת 1.3 מיליארד דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון האחרון של השנה, בכפוף להסכמת בעלי המניות ולאישורים הרגולטוריים.

קנקסה הוקמה לפני 25 שנים והמטה שלה נמצא בווין, פנסילבניה. החברה מתמחה בניהול כישרונות וגיוס כוח אדם לארגונים. יש לה 2,800 עובדים ויותר מ-8,900 לקוחות ב-21 מדינות, שמגיעים ממגוון רחב של תעשיות, בכלל זה שירותים פיננסיים, פרמצבטיקה, קמעונות ומוצרי צריכה. יותר ממחצית מרשימת 500 החברות הגדולות של המגזין פורצ'ן (Fortune) הם לקוחותיה.

החברה משלבת פתרונות תוכנה כשירות ופתרונות מיחשוב ענן, לצד שירותי ייעוץ המשלבים אנשים ותהליכים. פתרונותיה מספקים למנהלי משאבי אנוש בארגונים יכולות לניטור המדדים השונים שנוגעים לעובדי הארגון, לטובת שינוי וייעול תהליכי העבודה וניצול היכולות של העובדים בצורה מיטבית בפעילויות שונות בהן הם עוסקים.

מהענק הכחול נמסר, כי מטרת הרכישה היא לחזק את יכולותיו לסייע ללקוחות לפעול ברשתות החברתיות ולהפיק מהן יותר ערך, תוך השגת תובנות משטפי המידע שנוצר במדיה החברתית.

"כל חברה, לרוחב כל פעולה עסקית, מחפשת לנצל את הכוח של רשתות חברתיות על מנת לשנות את הדרך בה פועלים העובדים, להעמיק את שיתוף הפעולה הפנימי ולספק יותר חדשנות מאשר המתחרים", אמר אליסטר רני, מנכ"ל העסקים החברתיים של יבמ. "אנחנו יכולים לסייע ללקוחות להפיק תשואה ריאלית מההשקעות העסקיות שלהם בעולם המדיה החברתית ובמקביל לסייע להם להפיק BI מהנתונים שנוצרו בהן, על מנת להיות תחרותיים יותר בשווקים שלהם".

יבמ ציינה בהודעתה, כי האימוץ של טכנולוגיות לעסקים חברתיים תומך בגידול של ה-Big Data ובצורך של ארגונים בניתוח צופה פני עתיד (Business Analytics). מחקר גלובלי של הענק הכחול שנערך באחרונה העלה, כי 57% ממנכ"לי הארגונים זיהו את העסקים החברתיים כנושא לטיפול בעדיפות עליונה בארגון. יותר מ-73% מהם מתכוונים להשקיע השקעות משמעותיות בתחום על מנת להשיג תובנות מנתונים אלה. 70% מהמנכ"לים ציינו את הגורם האנושי כתורם הגדול ביותר לגידול בעסקי הארגון. על פי יבמ, "הנושא צובר תאוצה בעת שארגונים מכל הגדלים מחפשים להגדיל את יעילות כוח עבודה שברשותם ולקבל תובנות מעמיקות יותר מהמידע העסקי שלהם".

הענקיות משתלטות על תחום משאבי האנוש
הרכישה שתבצע יבמ מבשרת את סיום ההשתלטות של החברות הגדולות על תחום ניהול משאבי האנוש וגיוס כוח האדם. לפני כחצי שנה רכשה אורקל (Oracle) את טליאו (Taleo) תמורת 1.9 מיליארד דולרים. טליאו פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). היא מציעה תוכנה ויישום בתחום, בתצורת מיחשוב ענן. התוכנה מסייעת לארגונים לפתות ולגייס כוח אדם, לשכור אותו ולהניע אותו לפעולה, באופן טוב יותר מאשר שיטות HCM מסורתיות. יש לטליאו יותר מ-5,000 לקוחות ארגוניים בכל הגדלים, וההכנסות ושווי השוק שלה הוכפלו בשלוש השנים האחרונות.

אנליסטים ציינו, כי רכישת טליאו היא חלק מהמהלך הכפול של אורקל: המשך ההסתערות שלה על תחום הענן לצד הרחבת המאבק מול סאפ (SAP) ו-Salesforce.com. זו האחרונה רכשה בדצמבר האחרון את ריפל (Rypple), חברה שמספקת תוכנות לניהול משאבי אנוש. סאפ קנתה באותו החודש את SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. SuccessFactors מציעה תוכנה לניהול משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים.

מתעניינים בעולם משאבי האנוש? הירשמו לפורום HR של אנשים ומחשבים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מערכת אנשים ומחשבים

    הצדק איתך. תיקנו את הטעות. תודה רבה

  2. עמנואל

    גאוני - יש לה 8900 לקוחות ויותר ממחצית מלקוחותיה נמנים על רשימת 500 החברות הגדולות של המגזין פורצ'ן

אירועים קרובים