סמסונג: לא העתקנו מוצרים של אפל

מנהל בכיר בחברה הודה בעדותו בבית המשפט, כי זו בחנה מוצרים של אפל, אולם לא העתיקה אותם ● זאת, בניגוד לטענות של אפל, שמאשימה את סמסונג בהעתקה של תפקודים דוגמת גלילה בהינף אצבע וריבוי נגיעות, תוך הפרה של זכויותיה בפטנטים

בשבוע הראשון לפתיחת המשפט שנערך מול מושבעים בארצות הברית הודה מנהל בכיר בסמסונג (Samsung), כי החברה בחנה מוצרים של אפל (Apple), ובהם מכשירי iPhone ומחשבי iPad, לפני שפיתחה מוצרים מתחרים משלה. עם זאת, הוא הכחיש שהחברה העתיקה במכוון טכנולוגיות של אפל. זאת, בניגוד לטענות של המתחרה, שמאשימה את סמסונג בהעתקה של תפקודים דוגמת גלילה בהינף אצבע וריבוי נגיעות, תוך הפרה של זכויותיה בפטנטים.

בדיון שנערך בסוף השבוע בבית המשפט הפדראלי בסן חוזה שבקליפורניה הציג הפרקליט של אפל לג'סטין דניסון, מנהל האסטרטגיה הראשי בחטיבה למכשירים ניידים של סמסונג, מסמך של החברה הדרום קוריאנית, שנשא את הכותרת Galaxy S1 v. iPhone. התאריך שהתנוסס על גבו הוא חודש מרס 2010 – התקופה בה פיתחה סמסונג את הטלפונים החכמים הראשונים שהתחרו במכשירי ה-iPhone של אפל, שהופיעו מצידם עוד ב-2007. דניסון הודה, כי המסמך עוסק בהשוואה בין שני המוצרים, אך טען, כאמור, שהחברה לא העתיקה טכנולוגיות של אפל.

קודם לכן העיד סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל שמופקד על מערכת ההפעלה iOS, והודה שגם באפל מנתחים מוצרים של חברות מתחרות, ובכלל זה מכשירי Galaxy S של סמסונג. אולם, לטענתו, המטרה היא לאמוד את העיצוב של המוצרים המתחרים ולא להעתיק אותם, כפי שמאשימה אפל את סמסונג.

פיליפ שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל, שהעיד אף הוא, טען שסמסונג "העתיקה מספר מאפייני עיצוב שלנו" וכי הדבר פגע במכירות של מכשירי iPhone ויצר בלבול בקרב הצרכנים בשוק. "ההעתקה יצרה בעיה ענקית בשיווק", על פי שילר. "לקוחות עלולים להתבלבל ולא לדעת איזה מכשיר שייך לאיזו חברה". לאחר מכן, המשיך, "נדהמנו לגלות שסמסונג חזרה על המעשה" והעתיקה גם את מחשבי iPad.

שתי ענקיות האלקטרוניקה, שמוכרות ביחד יותר ממחצית מהטלפונים החכמים שנמכרים ברחבי העולם, מנהלות קרבות משפטיים במדינות רבות, במסגרת המערכה על שוק המכשירים הניידים – אחד השווקים הלוהטים ביותר בעולם כיום.

על כף המאזניים מוטל משקל רב: מבחינתה של אפל, הפסד במשפט עלול למוטט את האסטרטגיה המשפטית הבינלאומית שלה, שבאמצעותה היא מנסה להילחם בבתי משפט במדינות רבות ברחבי העולם מול המכשירים המתחרים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). לעומתה, סמסונג מסתכנת בצווים שיאסרו על השיווק של מכשירי Galaxy המצליחים מתוצרתה – טלפונים חכמים ומחשבי לוח – ברבות ממדינות העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים