גוגל השיקה חנות תוכן חדשה – Google Play

החנות מציעה מוזיקה, ספרים אלקטרוניים, סרטים ויישומים סלולריים – הכל תחת קורת גג אחת, ומהווה איחוד של החנויות Google Music ו-Google eBookstore

בניסיון ליצור מקור מקיף יותר לסרטים, יישומים, מוזיקה וספרים אלקטרוניים, איחדה גוגל (Google) את החנויות Google Music ו-Google eBookstore לחנות אחת שהחלה לפעול היום (ד') תחת השם Google Play. החנות מייצגת שינוי משמעותי בהשוואה לחנות Android Market שפעלה בשלוש השנים האחרונות, מאז ההשקה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). אפשר לראות בשינוי מעין הודאה של גוגל בכך שלא מספיק להציע "רק" יישומים, משחקים וספרים אלקטרוניים כדי לעמוד בתחרות מול חנויות היישומים הנוספות שצצות ברשת.

על פי ג'יימי רוזנברג, מנהל לתוכן דיגיטלי בגוגל, חנות Google Play נועדה לנתץ את המחיצות בין סוגי התוכן השונים. "Google Play תציע למשתמשים חוויה אחידה. משתמשי אנדרואיד ייהנו מחוויה רבת עוצמה ושותפי התוכן ייהנו מהזדמנויות רבות יותר".

מעתה לא תישא עוד החנות את שם המותג אנדרואיד, שמקורו במערכות ההפעלה למכשירים סלולריים. המהלך נועד, מן הסתם, לרצות את המבקרים שלא אהבו את הפיצול בין סוגי התוכן השונים שהוצעו בחנויות הנפרדות של גוגל. כשהציגה גוגל את Google Music בשנת 2010, הכוונה הייתה לשלב בינה לבין אתר יו-טיוב (YouTube), אלא שהשילוב לא יצא לפועל. כעת, ציין רוזנברג, לא תציע עוד גוגל חנות נפרדת למוזיקה.

למרות שכפלטפורמה ליישומים זכתה Android Market, שהושקה באוקטובר 2008, להצלחה אדירה, הרי שמבחינת הכנסות היא הייתה רחוקה מההישגים שרשמה ה-App Store של אפל (Apple). בדו"ח שפורסם בחודש שעבר נקבע, כי חנות App Store של אפל מניבה הכנסות גבוהות פי ארבעה מה-Android market של גוגל. כעת נותר לראות אם החנות החדשה, Google Play, תשנה מציאות זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים