ארצות הברית: קנס של 388 מיליון דולרים ליצרניות של צגי LCD שתיאמו מחירים

הקנס הושת על החברות, בהן שארפ וסמסונג, במסגרת הסכם פשרה שאליו הן הגיעו עם הרשויות ● שארפ תשלם 105 מיליון דולרים, סמסונג תשלם 82.7 מיליון ו-Chimei Innolux תשלם 78 מיליון

שמונה יצרניות צגים, בהן שארפ (Sharp) וסמסונג (Samsung), הגיעו להסכם פשרה עם הרשויות בארצות הברית לאחר שהוגשה נגדן תביעה על תיאום מחירים בין השנים 1999 ל-2006. במסגרת הפשרה ישלמו החברות קנס בסכום כולל של 388 מיליון דולרים מבלי להודות באשמה.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו עולה, על פי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), שהקנס יתחלק באופן הבא: שארפ תשלם 105 מיליון דולרים, סמסונג – 82.7 מיליון ו-Chimei Innolux תשלם 78 מיליון. בית המשפט אמור לאשר את ההסכם עד סוף החודש. לא ניתן היה לקבל תגובה משארפ ומסמסונג.

התביעה, שהתנהלה בארצות הברית במשך ארבע שנים, היא, ככל הנראה, האחרונה בפרשה זו. באוקטובר קנסה הרשות להגבלים עסקיים של דרום קוריאה שש יצרניות של צגי LCD בסכום שווה ערך ל-176 מיליון דולרים, בגין קשירת קשר לניפוח מלאכותי של מחירי הצגים הדקים. החברות שהשתתפו בקרטל ונקנסו הן Samsung Electronics ,LG Display ,AU Optronics ,Chimei Innolux ,Chunghwa Picture ,Tubes ו-HannStar Display.

הפרשה אירעה בשנים 2001 עד 2006, כאשר החברות קשרו קשר לתאם את מחירי הצגים המיועדים למכשירי טלוויזיה ומחשבים אישיים. על פי ההאשמות, נציגי החברות שהשתתפו בקרטל ערכו 200 ישיבות חשאיות שבהן דנו על צמצום התפוקה או הפסקה זמנית של הייצור כדי למנוע ירידת מחירים. התפוקה של החברות שהשתתפו בקרטל מסתכמת בכ-80% מהשוק העולמי של צגי LCD.

לפני כשנה נקנסו באירופה יצרניות צגים, בהן LG וסמסונג, בסכום כולל של 649 מיליון יורו על ניהול קרטל ותיאום מחירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים