ח"כ זאב בילסקי: "ממשלת ישראל לא הפנימה את המלחמה הבאה – מלחמת הסייבר והעורף"

"במלחמה הבאה הטלפונים יהיו בכיוון ההפוך: החייל ברמת הגולן יתקשר להוריו ברמת גן וישאל אותם אם הם בסדר", התריע ח"כ בילסקי - יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון בכנסת לנושא הגנת העורף, בכנס GovSec 2011 ● לדבריו, "בתחום ההתגוננות הפיסית לא עשינו מספיק, אך בתחום ההתגוננות הקיברנטית לא התחלנו להיערך כלל" ● אבי וייסמן, מנכ"ל SeeSecurity: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות על מנת להיות ערוכים"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

"אני חי בתחושה קשה מאוד. ככל שמתקדמים דיוני ועדת חוץ וביטחון בכנסת ו-ועדת המשנה שבראשותי, ננטעת בי יותר ויותר התחושה כי ממשלות ישראל – הנוכחית וקודמותיה, לא הפנימה את המלחמה הבאה – מלחמת הסייבר והעורף", אמר ח"כ זאב בילסקי (קדימה), יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון בכנסת לנושא הגנת העורף.

ח"כ בילסקי פתח את GovSec 2011, אירוע אבטחת מידע ולוחמת המידע השנתי. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנהלי אבטחת מידע ומומחי לוחמה קיברנטית. האירוע התקיים הבוקר (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והנחו אותו יהודה קונפורטס – העורך הראשי באנשים ומחשבים, ואבי וייסמן – מנכ"ל SeeSecurity.

לדברי ח"כ בילסקי, "נוח לאנשי המטכ"ל עם התפיסה הישנה והמסורתית של המלחמות הקודמות. הסיבה לכך היא שזה מה שהם מכירים וזה מה שהם יודעים איך להיערך אליהן". במלחמה הבאה, מלחמת הסייבר והעורף, אמר ח"כ בילסקי, "הטלפונים יהיו בכיוון ההפוך: החייל ברמת הגולן יתקשר להוריו ברמת גן וישאל אותם אם הם בסדר. זו המלחמה הבאה. כבר החלו הסימנים לכך שזו תהיה דרכה".

"איננו מפנימים את הדרך שבה עלינו להגן על ישראל במלחמות הבאות", אמר ח"כ בילסקי, "מסתבר שלישראל אין מסכות אב"כ לכל התושבים, וגם לא לתיירים ולעובדים זרים, אלא רק עבור 60% מהתושבים. ההיגיון המקובל אומר שכשאין לך מסכות, עליך לשמור על מה שיש ולהדביק את הפער, אלא שממשלות ישראל לא פועלות כך". בנוסף, ציין חבר הכנסת, "מיליון איש מתושבי המדינה הם נטולי מיגון פיסי – חיים ללא מקלט או ממ"ד. לצערי, אף אחד לא עושה דבר לטובת הטעון תיקון, ומנגד – הימים נוקפים".


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

"אנו חשופים בהיבט התשתיות הקריטיות ומתקפה משולבת פיסית או קיברנטית עליהן", התריע ח"כ בילסקי, "למשל תחנות הכוח בחדרה ובאשקלון. הסיכון כפול: פעם אחת יש סכנה של מתקפת טילים על חנות הכוח, ופעם שניה מתקפת סייבר. ישנן יכולות שכאלו, ויש מי מהרעים אשר מתכננים איך להפיל מערכות IT של תשתיות קריטיות במדינת ישראל".

אבי וייסמן, מנכ"ל SeeSecurity וממנחי GovSec 2011. צילום: קובי פלר"בתחום ההתגוננות הפיסית לא עשינו מספיק", אמר ח"כ בילסקי, "אך בתחום ההתגוננות הקיברנטית לא התחלנו להיערך כלל. יש לקדם את פני אותה מתקפת סייבר שתבוא לפה, שעלולה לשתק מערכות שלמות ושיהיה קשה לבנותן מחדש".

ח"כ בילסקי סיכם את דבריו באומרו, כי "עלינו להיות צעד אחד קדימה בתחום, כמו שאנו מובילים בכל תחום ההיי-טק והטכנולוגיה. עלינו לעשות כל מאמץ כדי לקדם את תחום אבטחת המידע ברמה הלאומית. כך, למשל בתחום החינוך: השקעה בתחום תניב פירות מאוחרים יותר, ותספק מערכות שיגנו עלינו מפני מתקפה קיברנטית. יש אפשרות לעשות זאת, אך לא עושים די. יש להשקיע בחינוך הטכנולוגי שהוזנח. הגוף היחידי שפועל בתחום הוא צה"ל. השקעה בחינוך הטכנולוגי תביא את התעשייה בארץ למקום שונה לחלוטין".

אבי וייסמן, ממנחי הכנס, אמר כי "בכולם אוחזת צמרמורת למראה התמונות של פיגועי הטרור בארצות הברית מלפני עשור. בזירה המדינית ישראל מצויה מול כמה חזיתות, טורקיה – ספק מדינה ספק מעצמה אזורית, אביב העמים הערבי והמדינה הפלסטינית". מול כל התפאורה הזו, אמר וייסמן, "אנו סוחבים שני עשורים של ענף שואב מזומנים – תחום אבטחת המידע. יש לנו עוד הרבה מה לעשות על מנת להיות ערוכים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    עוד פעם הקשר הזה של חבר כנסת שנותן הכשר לפאניקה שחברה פרטית רוצה להצית כדי שנשלם לה שתרגיע אותנו. מן באג אלפיים במהדורה חוזרת. צריך להיזהר אבל הפאניקה הזו שייכת לשני סוגי אנשים. לכאלו שלא מבינים וניזונים מכאלו משרוצים להרוויח מהפאניקה. הסוג השני שייך לאלו שפשוט רוצים למצא את הפרה החולבת התורנית. אנחנו נשלם הרבה, הרבה מאוד על הפאניקה הזו. וכשהדברים יתבררו תהיה דממה דקה ורחש מכניות הפאר של מנכ"לי חברות הפאניקה.

אירועים קרובים