לראשונה: מספר הטלפונים החכמים שנמכרו בעולם עבר את מספר המחשבים האישיים

על פי חברת המחקר IDC, יצרניות הטלפונים החכמים שיווקו 100.9 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2010, שמייצגים קפיצה של 87% לעומת הרבעון המקביל ב-2009 ● לעומתם, משלוחי מחשבי ה-PC היו חלשים מהצפוי, ועלו רק ב-2.7% יחסית לרבעון המקביל ב-2009, ל-92.1 מיליון יחידות ● לדברי IDC, ככל הנראה שתי המגמות האלה לא קשורות זו לזו, שכן טלפונים חכמים ומחשבי PC משרתים מטרות שונות, והצרכנים בדרך כלל זקוקים לשניהם

בפעם הראשונה מעולם – מספר הטלפונים החכמים שנמכרו בעולם עבר את מספר המחשבים האישיים, לפי מחקרים אחרונים שפורסמו על ידי חברת IDC. לפי המחקרים, יצרניות הטלפונים החכמים שיווקו 100.9 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2010, שמייצגים קפיצה של 87% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. לעומתם, משלוחי מחשבי ה-PC היו חלשים מהצפוי, ועלו רק ב-2.7% יחסית לרבעון המקביל ב-2009, ל-92.1 מיליון יחידות.

לא בטוח ששתי המגמות האלה קשורות זו לזו, לדברי ראמון לאמאס, אנליסט ב-IDC. טלפונים חכמים ומחשבי PC משרתים מטרות שונות, והצרכנים בדרך כלל זקוקים לשניהם, לדבריו. מחשבי PC עדיין חשובים לכתיבת מסמכים, לעריכת תמונות וליצירת תוכן מסוגים שונים. מכל מקום, מכירות מחשבי ה-PC נפגעו מהתחרות של מחשבי הטאבלט, בעיקר ה-iPad של אפל (Apple), טוען המחקר. "סביר להניח שמגמה זו תימשך גם ב-2011", ציין דייוויד דאוד, מנהל מחקר ב-IDC, "שכן גל מחשבי הטאבלטים עשוי להציב מהמורות בשוק המסורתי של מחשבי ה-PC".

במקביל, מכירות הטלפונים החכמים זוכות לדחיפה חזקה בזכות הורדת מחירים גדולות, כשמפעילות ומשווקים רבים מוכרים אותם במבצעים זולים ובהנחות תלולות. הדחיפה למכירות של טלפונים החכמים אף נוצרת בשל העניין הגובר והולך במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (Google), שנכללת במכשירים רבים של יצרניות רבות, כמו HTC, מוטורולה (Motorola), סמסונג (Samsung) ועוד. "אנדרואיד משיגה יתרון בצעדי ענק, ומסייעת לקדם את מכירת הטלפונים החכמים", ציין לאמאס.

בנוסף, אנשים נוטים להחליף ולשדרג את מכשירי הטלפון הניידים שלהם לעתים קרובות יותר מאשר את המחשבים שלהם. הצרכנים מחכים לפעמים שלוש עד חמש שנים להחלפת מחשב, כי יש להם במקרים רבים אחריות על המחשבים לתקופת זמן ארוכה. מנגד – המנויים בחברות הסלולר מקבלים הצעות מפתות ומשתלמות לשדרוג למכשירים חדשים אפילו לפני תום ההתחייבות בת השנתיים למפעילות הסלולר.

"מכשירי הטלפון החכמים בפלח העליון תרמו מאוד לשוק הטלפונים החכמים בשנים האחרונות", אמר לאמאס, "ו-IDC צופה, שספקיות יציעו יותר טלפונים חכמים בפלח הבינוני והנמוך במחירים זולים כדי להגיע לשיווק המוני, ובמקביל – גם מכשירי הקצה העליון יהיו זמינים במחירים נמוכים יותר", הוסיף לאמאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים