אלקטל תשלם 137 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה בפרשת השוחד

הרשות האמריקנית לניירות ערך קבעה, כי חברת הטלקום שילמה לגורמי ממשל זרים, בניגוד לחוק, כדי לקבל יחס עסקי מועדף ● החברה תשלם לרשות יותר מ-45 מיליון דולרים, ו-92 מיליון דולרים נוספים - למשרד המשפטים האמריקני

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) מצאה, כי חברת אלקטל (Alcatel) החלה לשחד גורמי ממשל זרים לפני קרוב ל-10 שנים. מהודעה שפרסמה השבוע הרשות עולה, כי החברה, שנקראת כיום אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent), הסכימה לשלם סכום של 137 מיליון דולרים כקנס על הפרת החוק.

על פי ההאשמות של SEC, מנהלים שפעלו בשמה של אלקטל הסוו תשלומים לא מתועדים לגורמי ממשל בקוסטה ריקה, הונדורס, מלזיה וטייוואן, בין החודשים דצמבר 2001 ליוני 2006. בסוף 2006 מוזגה אלקטל עם לוסנט (Lucent), כאשר אלקטל היא הגורם הדומיננטי בחברה הממוזגת. משרדי החברה שוכנים בפריס.

"אלקטל והחברות הבנות לא גילו או חקרו תמרורי אזהרה שהצביעו על כך שעובדים הורו ליועצים להציע מתנות ותשלומים לגורמי ממשל זרים על מנת לזכות במכרזים בניגוד לחוק", מסר רוברט קוזמי, מנהל החטיבה לאכיפה של SEC. "אלקטל והחברות הבנות לא גילו או חקרו מספר תמרורי אזהרה כאלה".

מ-SEC נמסר, כי התשלומים תועדו בצורה לא נכונה ושולבו בדו"חות הכספיים של החברה.

מבלי להודות בעבירות, הסכימה החברה לשלם יותר מ-45 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה עם SEC, וסכום נוסף של 92 מיליון דולרים למשרד המשפטים, על האשמות דומות. החברה הואשמה בהפרת החוק האוסר על חברות אמריקניות, ועל חברות שמניותיהן נסחרות בבורסות בארצות הברית, לשלם לגורמי ממשל זרים כדי להשיג יחס מועדף.

מנהלי אלקטל-לוסנט מסרו, כי החברה יישמה נהלים חדשים שאמורים למנוע מקרים דומים בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים