50 מנכ"לים למדען הראשי: "הצל את חברות ההזנק"

50 מנכ"לי חברות ישראליות, שרובן קיבלו בשנה האחרונה תקציבי מו"פ מהמדען הראשי במשרד התמ"ת, פנו במכתב לאבי חסון, המדען הראשי הנכנס, ובו קבלו על העיכובים בהעברת התקציבים ואופני חלוקתם ● המנכ"לים קוראים לחסון, עם כניסתו לתפקיד, "לייצר מציאות בריאה יותר, שתתרום רבות לענף התעשיות המתקדמות והמסורתיות כאחד" ולהקצות את הכספים בצורה שונה משמעותית ממה שהיה מקובל עד כה

50 מנכ"לי חברות ישראליות, שרובן קיבלו בשנה האחרונה תקציבי מו"פ מהמדען הראשי במשרד התמ"ת, פנו במכתב לאבי חסון, המדען הראשי הנכנס, ובו קבלו על העיכובים בהעברת התקציבים ואופני חלוקתם. מצב זה, התריעו המנכ"לים, מביא "לפגיעה אנושה בפעילותן של מאות חברות סטארט-אפ צעירות בישראל, ולפגיעה בתחום המו"פ".

בין המנכ"לים שחתמו על המכתב נמצאים רן ארהרד, רנסיס; ורד ליברמן, נוגהקום; גיל אברהם, Point of view; איל רוזנברג, ניפנדו; חנן יוספי, מתן; יעקב כהן, מיינסופט; גיורא שקד, ג'טרו.

"התקופה שאתה נכנס לתפקידך היא תקופה קריטית לחברות סטארט-אפ ישראליות רבות", כתבו המנכ"לים, "בשנה האחרונה ספגנו נזקים רבים, עקב אי פעילות סדירה של לשכה המדען הראשי. היו עיכובים בפעילויות ועדות מחקר, בהעברת תוצאות הוועדות לחברות ובהעברת הכספים בפועל לחברות שאושרו".

"מדיניות המדען הראשי בשנים האחרונות", כתבו המנכ"לים, "הייתה לחלק את הכספים בהתאם למצב הפיננסי בקופת המדען ועל פי המסורת, לא לנסות לפעול ליצירת מציאות חדשה ושינוי לאומי בסדרי העדיפויות. מסיבה זו שלטה בהתנהגות הלשכה תפיסת 'אין כסף – אין פעילות'. המצב גרר לביטולי תוכניות ולאי מימושן, ולפגיעה אנושה בפעילותן של עשרות ומאות חברות הזנק צעירות".

המנכ"לים קוראים לחסון, עם כניסתו לתפקיד, "לייצר מציאות בריאה יותר, שתתרום רבות לענף התעשיות המתקדמות והמסורתיות כאחד. הקצה את הכספים בצורה שונה משמעותית ממה שהיה מקובל עד כה, ובכך תייעל את תהליך הקצאת הכספים ואת אופן התנהלות לשכת המדען הראשי".

בין ההמלצות של המנכ"לים למדען יש כמה המפרטות את האופן בו נדרש להגדיל את התקציבים המחולקים לחברות קטנות, את הדרך ליצירת העדפתן של אלו על פני חברות אחרות, גדולות יותר בתהליכים לקבלת התקציבים, את הצורך בהעברת מקדמות מיידיות לחברות קטנות, ועוד.

"צעדים אלה", סיכמו המנכ"לים, "אמנם לא ישנו את היקף התקציב של המדען, אבל יתנו אוויר לנשימה לחברות הקטנות, שהן מפתח ליצירת מקומות עבודה חדשים, לפעילות בינלאומית ואולי גם להקמת חברות ענק שישראל משוועת לצמיחתן. הצלחתך היא הצלחתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים