חיים שני, מנכ"ל האוצר: תוך שלושה חודשים ימונה מנמ"ר לממשלה

שני הכריז על כך בכנס World e-Gov Forum 2010, בהפקת אנשים ומחשבים ● הוא אמר, כי המנמ"ר שימונה יטפל בכמה נושאים, בהם קביעת אסטרטגיה ומדיניות כלל ממשלתית בנושאי ה-ICT השונים; הסתכלות מערכתית לנושא ויצירת שיתוף פעולה בין המשרדים השונים לזירוז וקיצור תהליכים; ויצירת ייעול ובקרה בעבודת הממשלה

הממשלה תמנה מנמ"ר בתוך שלושה חודשים – כך הודיע חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, בכנס World e-Gov Forum 2010, שנערך הבוקר (ג') בהפקת אנשים ומחשבים. שני פתח את הכנס, שהתקיים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים ומנהלי מיחשוב מהמגזר הממשלתי והציבורי. המנחים היו היועצים הבכירים לממשלה, ד"ר נחמן אורון, ויקטור איררה ויעקב נבות, שגם הכינו את תכניו.

לדברי שני, הפונקציה החדשה שתמונה תטפל בכמה נושאים: קביעת אסטרטגיה ומדיניות כלל ממשלתית בנושאי ה-ICT השונים, תוך בחינת מה קורה בעולם ותעדוף הנושאים; הסתכלות מערכתית לנושא ואיגום שירותים שונים והפצתם במרוכז, תוך יצירת יתרון הגודל, ומבלי לפגוע בעצמאות המנמ"רים של משרדי הממשלה; יצירת שיתוף פעולה בין המשרדים השונים לזירוז וקיצור תהליכים ולשיפור חיי האזרחים; קביעת נקודת מגע אחת של האזרח מול הממשלה; טיפול בהסמכות והכשרות עובדי ה-IT הממשלתיים; יצירת ייעול ובקרה בעבודת הממשלה, תוך העמקת השקיפות של פעילויות הממשלה והזרמת יותר מידע לאזרחים.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

שני אמר, כי התיקשוב הוא בין הנושאים שהממשלה החליטה לשים עליהם דגש. "הממשלה מינתה אותי לעמוד בראשות צוות לבחינת ההיבטים השונים שלו, והוא כולל גופים רבים בממשלה ובאוצר, במטרה העלאת את ישראל בדירוג הכלכלי שלה", ציין. במסגרת עבודת הוועדה, אמר שני, כי "עשינו תהליך מסודר מה אפשר לשפר . אחת המסקנות הברורות היא שיש להעמיק את השימוש בטכנולוגיה לשיפור היבטיה הכלכליים של ישראל. 30 ימים הוא משך הזמן לפתיחת עסק חדש. בשל שימוש ב-IT, ניתן לקצר את זה לשמונה ימים".

"חברי הוועדה בראשותי קיימו פגישות, מיפינו מה קורה בארץ ובעולם, איך עובדות חברות גדולות, מה עושות ממשלות, מה יש לנו, מה נדרש לעשות", המשיך שני. הוא אמר, כי "את ההמלצות המפורטות נגיש תוך שבועיים-שלושה, והן תתורגמנה להחלטות לאחר אישור השר. הדבר יארך חודשיים-שלושה".

"הממשלה יכולה להיות כר לקידום טכנולוגיות ישראליות"

לדברי שני, משרד האוצר מוביל תוכנית בשם "יתרון יחסי" למיפוי הנושאים שאותם רואה הממשלה ככאלה שאם תהיה מעורבת בהם, היא תוכל לסייע לתעשייה הטכנולוגית להמשיך ולהצליח. "ההיי-טק מהווה 40% מהייצוא במדינה, והוא מרכיב משמעותי בכלכלה", אמר. "הממשלה היא הצרכנית הגדולה במשק של טכנולוגיה, והיא צריכה ויכולה להוות פלטפורמה לחברות ישראליות בדרכן החוצה. הממשלה יכולה להיות כר לקידום טכנולוגיות ישראליות".

ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה. צילום: קובי קנטור

משרד האוצר, אמר, הוא צרכן נלהב של IT, בעיקר ברשות המיסים, "שם הטכנולוגיה היא קריטית לעבודה. האתגר בעתיד הוא שימוש עמוק במערכות BI, הפקת חשבוניות מקוונות, הפקת לקחים מהר יותר ומתן מידע לרשות המיסים בזמן אמת כדי לשפר את הגביה מבוססת טכנולוגיה".

"הייתי בחברת מיחשוב קטנה בשם יבמ (IBM)", סיכם. "בשנים האחרונות ניהלתי את נייס, ויצא לי ליישם יישום מתקדם של מערכת ERP. אכן, נושא המיחשוב קרוב לליבי ואני מבין את חשיבותו. אין ניסים, דבר לא קורה מהיום למחר. אנחנו מתחילים צעד שייקח הרבה שנים, אבל יתחיל בקרוב. ברור לנו שאנחנו מתחילים מסע ארוך".

שגריר צרפת בישראל דיבר על מיחשוב – אבל גם על גלעד שליט

כריסטוף ביגו, שגריר צרפת בישראל, בירך את באי הכנס ואמר, כי הממשל הצרפתי, בראשות הנשיא, ניקולא סרקוזי, פועל רבות למען שחרורו של גלעד שליט משבי החמאס. הוא הוסיף, כי צרפת הייתה חלוצה בעולם בתחום המיחשוב הממשלתי, ובתוך הנושא הרחב הזה, היא קידמה רבות את תחום הכרטיסים החכמים.

ויקטור אררה, יועץ בכיר לממשלה

"ישראל עבורנו היא לא רק שוק לשיתוף פעולה טכנולוגי, אלא גם אוצר בלום של אנשים חכמים להתחרות יחד בעולם", ציין. "החברות הצרפתיות נותנות משקל חשוב למיחשוב הממשלתי. האתגר של הממשלות השונות הוא לעמוד בחזית המיחשוב ולדאוג לכך שהמיחשוב הממשלתי לא יירד ברמתו הטכנולוגית מזה שבמגזר הפרטי".

טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, הציג את חזון מימשל זמין לשנים הקרובות. כבר כיום, אמר, "מימשל זמין עשיר בשירותים לציבור, בין אם אלה אתרי מידע ממשלתיים, טפסים ותשלומים מקוונים. שיעור הגידול בשימוש בפורטלים הממשלתיים עומד על 15% בשנה".

לדבריו, "העתיד הוא בפרסונליזציה. כך, לכל אזרח יהיה דלפק שירות באינטרנט, עם יכולת התאמה אישית מבוססת הזדהות חכמה. בשנים הקרובות נייצר מערך שלם של שירותים, כולל שיתוף פעולה עם הרשויות לצורך היכולת להציג תיק תושב אישי. המטרה היא לייצר את כל התהליכים של האזרח מול ממשל בנקודת מגע אחת".

הוא הוסיף, כי כבר כיום, "אנחנו מצויים בעולם הרשתות החברתיות. בעתיד נוביל תפיסה של 'חלון בודד', שבו האזרח יוכל לראות את כל קשריו עם הממשלה בנקודה אחת, שתרכז את כל הקשרים. נראה יישומים רבים לעולם המכשירים החכמים, לפי תחומים, עבור קהלי יעד ספציפיים. תהיינה עמדות שירות ממוקמות במקומות שונים, וכך יתאפשר לקבל שירות מהממשלה מבלי להגיע אליה". הרמתי ציין בין השאר את סיומה של הפריסה של מערכת נט המשפט בכל בתי המשפט, למעט העליון. הוא אמר, כי בקרוב תעלה לאוויר מנורה, מערכת מקוונת לניהול מכרזים ממשלתיים. "העולם של מחר הוא עולם של מימשל זמין", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים