החקירות נגד אפל באירופה לא יימשכו

המדובר בבדיקות שיצאו לדרך לפני מספר חודשים ועניינן המדיניות של אפל בכל הנוגע לתיקוני הטלפונים החכמים שלה וכתיבת יישומים מורשים עבור חנות היישומים ● לאחר שאפל ביצעה שינוי מדיניות בשתי הסוגיות, התרצתה כעת הוועדה והחליטה לבטל את חקירותיה

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

הוועדה האירופית למניעת הגבלים עסקיים (EU Antitrust) החליטה בסוף השבוע להפסיק שתי חקירות רגולטוריות הקשורות למכשיר ה-iPhone של אפל (Apple). המדובר בבדיקות שיצאו לדרך לפני מספר חודשים ועניינן המדיניות של אפל בכל הנוגע לתיקוני הטלפונים החכמים שלה וכתיבת יישומים מורשים עבור חנות היישומים.

הוועדה, כזכור, לא הסכימה לקבל את התנאי של אפל בנוגע לאחריות למכשיר ה-iPhone הנרכש. לפי התנאים הראשוניים, שהיו קיימים בתחילת הבדיקה, יכול היה בעל המכשיר לדרוש תיקון רק במדינה בה הוא רכש אותו. הכרזה של אפל בשבוע שעבר בנוגע לכך, המאפשרת לקבל טיפולים באחריות גם מעבר לגבול המדינה בה רוכשים את הטלפון, סיפקה את דעת הוועדה בנושא הזה.

הנושא השני היה הכפייה של אפל להשתמש רק בכלים שלה לצורך כתיבת יישומים שיאושרו להפצה באמצעות חנות היישומים שלה עבור מכשירי ה-iPhone. ההודעה של אפל על כך שהיא תקל על המגבלות לבניית יישומים עבור ה-iPhone וה-iPad סיפקה את הוועדה, שהחליטה שאין צורך לנקוט צעדים גם בנושא הזה.

"לאור השינויים הללו מתכוונת הוועדה לסגור את החקירות בנושאים הללו", הודיעה הוועדה באופן רשמי.

יצוין, כי הוועדה למניעת הגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, שמאגד 27 מדינות ביבשת, יכולה להטיל קנסות אדירים על חברות אם היא מוצאת שהן עברו על חוקי המונופול האירופיים, ואין כמו מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל (Intel) להעיד על כך שמדובר בקנסות שיכולים להגיע עד כדי 10% מכלל ההכנסות הגלובליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים