העתיד על פי לארי אליסון: הכל זה בינה מלאכותית

בנאום המרכזי באירוע Oracle Cloud World שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, התווה מייסד ויו"ר אורקל את חזונו לעתיד הטכנולוגיה ומחשוב הענן: "AI חיונית כמעט בכל מה שאנחנו עושים"

לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל

בנאום המרכזי באירוע Oracle Cloud World שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, לארי אליסון, המייסד והיו"ר של חברת אורקל, התווה את חזונו לעתיד הטכנולוגיה ומחשוב הענן.

למרות שהודה שבריאותו לא בכושר הטוב ביותר והוא עבר לישיבה בכיסא כבר בתחילת המצגת שלו, ההרצאה המרכזית של אליסון הייתה מלאה בהכרזות, המצאות ובתובנות שהוכיחו שוב ושוב את מעמדה וחלקה הניכרים של אורקל בתעשיית הטכנולוגיה בכלל ובעולם מחשוב הענן בפרט.

הכל זה בינה מלאכותית

אליסון התחיל בהדגשת ההצלחה המדהימה של ChatGPT, ואמר שאפילו מפתחי OpenAI הופתעו מהאימוץ האולטרה מהיר של המשתמשים בצ׳אטבוט ה-AI, והדגיש את המשמעות של היכולת היום להרחיב באופן קיצוני רשתות נוירונים (בניגוד לבינה מלאכותית בעבר) יחד עם כמות מידע ציבורי אינסופית כדי לשפר את יכולות הבינה המלאכותית ללא הרף.

"אורקל משתמשת בבינה מלאכותית במשך זמן רב מאוד, במשך שנים רבות", אמר אליסון, "אבל זה שונה. בינה מלאכותית יוצרת היא מהפכה. זו פריצת דרך. זה טרנספורמציה. זה משנה דברים מהיסוד. זה הופך את AI לחיונית כמעט בכל מה שאנחנו עושים, וזה משנה מהותית את האופן שבו אנחנו בונים אפליקציות".

אליסון ציין את ההשקעה המשמעותית שאורקל עושה כדי להתרחב מעבר לשימוש ב-AI ליצירת תוכן, כולל טקסט, תמונות ומוזיקה, לתחומים אחרים ומורכבים יותר. הוא הוסיף, שהעולם נמצא על סף השקת חידושים פורצי דרך בכמה תחומים, כולל מכוניות בנהיגה עצמית, יצירת תרופות אנטי-ויראליות ועוזרות דיגיטליות קוליות קליניות לעולם הרופאה. יש לציין, כי אורקל עובדת באופן פעיל על עוזרת דיגיטלית קלינית, שעומד לשנות את שירותי הבריאות על ידי ייעול הפעילות הקלינית ושיפור הטיפול בחולים.

אליסון הדגיש את המחויבות של אורקל לתעשיית הבריאות, והזכיר לקהל את המגה רכישה של אורקל את חברת סרנר (Cerner) ביוני 2022 תמורת 28 מיליארד דולר. הוא סקר כמה יוזמות לאוטומציה מלאה של המעבדות של סרנר לייעול הייצור, כגון פיתוח רובוטים לאוטומציה של בדיקות דם הקשורות לחסינות COVID, והדגיש את מסירותה המתמשכת של אורקל למגזר הבריאות.

על פי אליסון, החזון של אורקל כולל שימוש מאסיבי בטכנולוגיות מידע ו-AI לייעול תעשיות מעבר לתעשיית הבריאות לתעשיות שונות, כולל חקלאות. הוא הדגיש חידושים, כמו רובוטים לחקלאות מקורה בתוך הערים, כולל קציר יומי ומשלוח של מוצרים טריים באותו יום. התקדמויות אלה שואפות לצמצם את הצורך בקרקעות נוספות, בתחבורה ובמשאבים קריטיים כמו מים.

הענן של אורקל

עוד הדגיש אליסון את המחויבות של אורקל לשים את הלקוחות במרכז ואת הצורך שלהם בתמיכה בסביבות פתוחות ומחוברות של ריבוי עננים מספקים שונים. הוא דיבר על החשיבות של שיתוף הפעולה, וסיפר על פגישה עם סאטיה נדלה, מנכ״ל מיקרוסופט, שבה הסכימו על הקמת ענני אורקל בתוך מרכזי הנתונים של Azure – מה שמאפשר אוטומציה מלאה, שבתורה מאפשרת אבטחה ואמינות משופרים מונעים AI וללא מגע יד אדם. לטענתו, לאורקל כיום יש את מספר האזורים הגדול ביותר מבין כל העננים הציבוריים, עם 64 אזורים ברחבי העולם. אליסון גם הזכיר, שהבורסה של טוקיו פועלת בענן של החברה, מה שמוכיח, לטענתו, את רמת הביצועים הגבוהה מבחינת המהירות והאמינות שמספקת תשתית הענן של אורקל.

הוא הזכיר את הטרנד של Low Code  ותיאר את ירידת הצורך בפיתוח מלא בג'אווה לטובת פלטפורמות ״קוד נמוך״ כגון Oracle APEX. על פי אליסון, שינוי זה צפוי להקטין את גודל צוות הפיתוח בחמישית, ולספק ניהול, אבטחה, פריסה וזמינות גבוהה יותר – הכל, שוב, נשלט ומופעל על ידי AI.

שנים ארוכות וניסיון אדיר בניהול נתונים בכל קנה מידה הוא יתרון גדול שבהחלט יכול להוביל את הענן של אורקל ולבדל אותו מעננים ציבוריים אחרים, לדברי אליסון. בהמשך לכך, מסד הנתונים הגמיש האוטונומי של אורקל הוא עוד יכולת פורצת דרך. הוא מציע התקנה אוטומטית, תצורה, תיקון וכוונון, ומבדל אותו באופן משמעותי ממתחרים כמו הענן של AWS. היכולת להישאר פעיל כשהוא לא בשימוש ולהקצות משאבים לפי הצורך משפרת את היעילות והעלות-תועלת. אליסון גם נגע ביכולות יצירת מסדי נתונים יחסיים (RDS) ישירות ממסמכי JSON והבטחת תאימות מול מסדי נתונים מודרניים יותר, כגון MongoDB.

אליסון הדגיש את התפקיד הקריטי של תנועות נתונים מהירות בהשגת ביצועים יוצאי דופן במחשוב ענן. נראה שהיכולת של אורקל להעביר נתונים בצורה חלקה בין שרתים בולטת כיתרון משמעותי על פני ספקי ענן אחרים. הוא גם הזכיר את שותפות אורקל עם אנבידיה (Nvidia) כאשר חשף את תוכניותיהם לבנות את מחשב העל הגדול בעולם שיתבסס על Nvidia H100 GPUs.

"מכונית המשטרה" של אורקל

אליסון, סיפר על שיתוף הפעולה עם "חבר קרוב" שלו, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, וחשף את ה-Cybertruck, רכב לאכיפת החוק ושמירת בטיחות הציבור החדש המעוטר בלוגו של אורקל, שנועד להמחיש את החזון של החברה לעתיד שכולל יכולות רשת וחיבור חזקות למניעת כישלון העברת מידע.

ה-Cybertruck של אורקל וטסלה

ה-Cybertruck של אורקל וטסלה. צילום: אופיר נחמני

"אנחנו צריכים תמיכה טובה יותר עבור המגיבים הראשונים שלנו (First responders). בנינו רשת אודיו-ויזואלית שתמיד עובדת ולעולם לא נכשלת", אמר אליסון. הרשת החדשה של אורקל "לעולם לא תיכשל", מכיוון שרשתות הלוויין והרשתות היבשתיות שלה פועלות בו-זמנית ומגבות זו את זו, הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים