וריזון וגוגל הגיעו להסכמה על הסדרת התעבורה באינטרנט

על פי ההסכם, יש לאפשר לרשויות לפקח על תעבורת האינטרנט ברשתות הכבלים והטלפון, אך במקביל, יש להותיר בידיהן של חברות הטלקום את השליטה על קצב הגישה לתכנים במכשירים סלולריים ● לא ברור האם הרשויות בארצות הברית יאמצו את ההסכם

וריזון (Verizon) וגוגל (Google) הודיעו אתמול (ב'), כי הגיעו להסכמה שעל פיה יש לאפשר לרשויות לפקח על תעבורת האינטרנט ברשתות הכבלים והטלפון, אך במקביל, יש להותיר בידיהן של חברות הטלקום את השליטה על קצב הגישה לתכנים במכשירים סלולריים.

ההודעה המשותפת היא התפתחות מפתיעה במסגרת הדיון המתנהל בענף בסוגיה המכונה "הניטרליות של האינטרנט" – מונח המתייחס לשאלה האם יש להניח לספקיות האינטרנט לחסום סוגי מידע מסוימים, להאט את התעבורה שלהם או לגבות תשלום ממפעילים של אתרי אינטרנט מסוימים תמורת "נתיב מהיר" לתכנים.

עם זאת, לא ברור אם הרשויות או המחוקקים יאמצו את ההסכמה שהושגה בין שתי חברות הענק. אנליסטים מעריכים, כי ברשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית (FCC) לא ימהרו לברך על ההסכמה, שמתייחסת רק לחלק מערוצי התקשורת. ברשות מנסים מזה למעלה משנה לגבש כללים ביחס להסדרה של תעבורת האינטרנט בקווי טלפון נייחים, ברשתות כבלים וברשתות סלולריות.

חברי ה-FCC החליטו לפני כחודשיים לבקש את תגובות הציבור האמריקני בשאלה האם על הרשות להסדיר מחדש את הגישה לאינטרנט בפס רחב על פי חוקי הטלפון הקיימים – הסדר שמשמעותו פיקוח הדוק יותר על הגישה לאינטרנט. זאת, בעקבות החלטה של בית המשפט, שקבע שעל פי הכללים הקיימים, הרשות אינה יכולה להורות לחברות טלקום כיצד להקצות רוחב פס. אתמול הודו ב-FCC, כי הניסיון לתווך בין חברות הטלקום לחברות האינטרנט, ולהגיע להסכמה משותפת על כללים להסדרה של הניטרליות באינטרנט, נכשל.

רבקה ארבוגסט, אנליסטית מחברת Stifel Nicolaus, העריכה, כי אין די בהסכמה שהושגה על מנת להניא את יושב ראש רשות התקשורת הפדרלית, ג'וליוס גנשובסקי, מכוונתו לסווג מחדש את האינטרנט המהיר בסיווג שיעניק לו סמכויות פיקוח נרחבות יותר ויאפשר לו להורות לחברות טלקום כיצד להקצות רוחב פס. "הוא מבקש לקבוע אמצעי בטיחות הדוקים יותר על מנת להבטיח את הניטרליות באינטרנט, והוא מבקש גם להשיג הסכמה נרחבת יותר בין הגורמים הנוגעים בדבר", על פי ארבוגסט.

המחלוקת שנתגלעה בין חברות ההיי-טק מעמק הסיליקון, חברות המדיה וגורמים נוספים שבוחשים בקלחת לגבי תעבורת האינטרנט ברשתות הסלולר היא אחת הסיבות העיקריות לכישלון המגעים בניצוחה של הרשות. זו נובעת מהתקוות הרבות שנתלות בתכני האינטרנט המיועדים לטלפונים חכמים, דוגמת בלקברי (BlackBerry) ו-iPhone, שזוכים להצלחה רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים