האם גוגל אימנה את Bard עם דאטה מ-ChatGPT?

חוקר AI בכיר בחברה התפטר לאחר שהזהיר את המנכ"ל, סונדאר פיצ'אי, ובכירים נוספים שזה מה שקרה - כך לפי דיווח בדה אינפורמיישן ● גוגל מכחישה

על איזה דאטה מאמנים אותו? בארד של גוגל.

חוקר בינה מלאכותית בכיר בגוגל התפטר מוקדם יותר השנה מהחברה, לאחר שזו השתמשה בדאטה מ-ChatGPT כדי לאמן את המוצר המתחרה שלה, Bard – כך לפי דיווח של דה אינפורמיישן. על פי האתר, ההתפטרות באה לאחר שהחוקר, ג'ייקוב דוולין, הזהיר את מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, ובכירים אחרים בחברה כי האימון של Bard נעשה עם נתונים מ-ChatGPT. בגוגל מכחישים את הדיווח.

דה אינפורמיישן מצטט בדיווח שני מקורות: אחד יודע דבר, ממקור ראשון, ואחד נוסף שתודרך על כך. על פי הדיווח, דוולין הזהיר את בכירי גוגל שאימון של Brad על ChatGPT עלול להוביל לדמיון רב בין שני המוצרים. או, יותר נכון, לכך שהמוצר של גוגל יהיה דומה לזה של OpenAI.

בתגובה, גוגל הכחישה את הטענות וציינה: "Bard לא מאומן על דאטה מ-ShareGPT או ChatGPT".

גוגל השיקה את Bard לפני כחודשיים, במטרה לתת פייט ל-ChatGPT, ואף שילבה את הכלי במנוע החיפוש הפופולרי שלה. זאת, כמענה למיקרוסופט, ששילבה את הכלי המתחרה, שהיא השקיעה בו רבות, במנוע החיפוש שלה, בינג. Bard מבוסס על הכלי LaMDA ומטרתו לתת למחפשים במנוע החיפוש של גוגל תוצאות מדויקות יותר מאלה הטקסטואליות, שנדמה שכל מי שחיפש אי פעם במנוע חיפוש טקסטואלי נוכח לדעת שרמת הדיוק שלהן לא תמיד גבוהה. אלא שכבר באירוע ההשקה קרתה ל-Bard "פאדיחה" שהביאה למחיקה ל 100 מיליון דולר מהשווי של גוגל: הכלי ציין שטלסקופ החלל ג'יימס ווב היה הראשון שצילם כוכב לכת מחוץ למערכת השמש שבה נמצא כדור הארץ – עובדה שאיננה נכונה. גרנט טרמבליי ממרכז הרווארד-סמית'סוניאן לאסטרופיזיקה היה הראשון שהבחין בטעות וצייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו. המשקיעים הגיבו בחדות והביאו לצניחה של 9% בשער המנייה של גוגל – עקב החשש שמדובר בכלי כושל לעומת ChatGPT.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ואוו

    לא ראיתי שגוגל שילבהאת bard במנוע חיפוש

אירועים קרובים